LTPagrindinis universitete dėstomos profesinės anglų kalbos tikslas yra gerinti su būsima specialybe susijusius kalbos mokymosi įgūdžius ir gilinti specialybinės anglų kalbos žinias, nes profesinės, o ne bendrosios kalbos mokymasis, motyvuoja besimokančius. Specialybinės kalbos mokymas yra vienas iš vyraujančių kalbos dėstymo ir mokymo požiūrių ir pagrindinis dėmesys yra skiriamas besimokančiojo poreikiams profesinėje srityje. Profesinės kalbos įgūdžiai – tai gebėjimas suprasti žodinę ir rašytinę specialybės kalbą, taip pat operavimas profesine terminologija žodžiu ir gebėjimas tinkamai išreikšti save raštu įvairiomis specialybinėmis temomis įvairiems tikslams. Motyvacija yra vienas iš pačių svarbiausių faktorių, įtakojančių sėkmingą kalbos mokymąsi. Ji būtina, norint pasiekti geriausius rezultatus. Motyvacijos reikšmė, gilinant kalbos mokymosi žinias, yra nepaneigiama. Itin motyvuoti besimokantieji pasiekia daug geresnių rezultatų nei turintys mažesnę motyvaciją. Jie atlieka daug sudėtingesnes užduotis, deda daug pastangų, gerindami kalbos mokymosi įgūdžius ir pritaikydami juos savo specialybėje. Kalbos mokymosi programa turi būti glaudžiai susijusi su besimokančiųjų specialybe, tai skatina besimokančiuosius gerinti rašymo, kalbėjimo, klausymo ir skaitymo įgūdžius. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokinių pasiekimai; Mokymosi įgūdžiai; Motyvacija; Specialybinė anglų kalba, į profesiją orientuota terminologija; Specialybės anglų kalba; Užsienio kalbų mokymasis; Į profesiją orientuota terminologija; English for Specific Purposes; Foreign language learning; Learners achievements; Learners' achievements; Learning skills; Motivation; Profession oriented terminology.
ENThe studies of English for Specific Purposes (ESP) at the University are aimed at development of profession-oriented language learning skills, and structural knowledge of English. ESP is one of the most prevalent attitudes to language teaching, which emphasizes the specialized needs of the learners in a certain profession field. The ESP skill areas include comprehension of oral and written speciality English, and mastering usage of professional terminology in both oral and written forms in diverse field-related situations and for numerous purposes. ESP is now affirmed as a significant and peculiar part of English language teaching. Students’ achievements in ESP proficiency greatly depend on their aspirations and expectations. The desire and willingness providing purpose, direction and persistence are considered to be motivation. It impacts progress in language learning substantially and is the crucial factor in language studies. It plays an indispensable role in learners’ achievements. The significance of motivation in improving foreign language learning is indisputable. The learners with a higher level of motivation succeed much better in learning the language. They engage in more detailed activities, put a lot of effort to improving all the skills related to language learning and apply them in their speciality field. Language syllabus is more stimulating for learners when it is targeted at the specialization concerned. Engineering students study engineering materials, improve writing, speaking, listening and reading skills in their chosen field. [From the publication]