The Factors developing mult ilingualism of cadets st udying at the General Jonas Žemaitis military academy of Lithuania

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Factors developing mult ilingualism of cadets st udying at the General Jonas Žemaitis military academy of Lithuania
In the Journal:
Kalba ir kontekstai. 2017, t. 7(2), p. 129-141
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje gvildenama problema, susijusi su veiksniais, skatinančiais kariūnų daugiakalbystę mokantis universitetinėse studijose Karo akademijoje. Vienas iš pagrindinių faktorių, įtakojančių ir skatinančių kariūnus mokytis užsienio kalbų yra motyvacija. Straipsnyje pateikiamas tyrimas, kurio rezultatai atskleidė faktorius, įtakojančius kariūnų užsienio kalbų mokymosi sėkmę ir kodėl jie motyvuoja juos mokytis. Tyrimas parodė, kaip kalbų mokymasis iki mokymosi Lietuvos karo akademijoje koreliuoja su užsienio kalbos pasirinkimu LKA (toliau LKA). Straipsnyje pateikiamos išvados, analizuojami ir apibendrinami tyrimo rezultatai, kurie įtakoja užsienio kalbų mokymą(si), plečia ir skatiną kariūnų užsienio kalbų (rusų, vokiečių ir prancūzų) mokymosi motyvaciją. Žinant pagrindinius motyvuojančius faktorius, skatinančius kariūnus užbrėžto tikslo, galima nukreipti individo potencialą siekti ir pasiekti – II mokėjimo lygio pagal (Stanag 6001) NATO kalbų mokėjimo standartus arba B2 pagal Europass reikalavimus. Užsienio kalbų mokymosi motyvaciją įtakoja individo kalbų mokymosi patirtis, pasiekti rezultatai, sėkmė ir interesai. Kiekvienas besimokantysis turi savitą mokymosi procesą, individualią mokymosi istoriją, kalbos mokymosi biografiją bei patirtį (Fremdsprache Deutsch. Motivation, 2002). Besimokantys individai, turintys asmeninę kalbų mokymosi patirtį, teigia, kad užsienio kalbų mokytis įdomu, naudinga, prasminga (Šernas, 2006). Kuo didesnė ši minėta patirtis, tuo lengviau mokytis kalbų. Formuojant mokymosi motyvaciją svarbi mokymosi objekto pritaikymo perspektyva – užsienio kalbos praktinis pritaikymas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Daugiakalbystė; Kognityvinis procesas; Kontempliacija; Mentalinė charakteristika; Mentalinės charakteristikos, kognityvinis procesas; Mokymosi motyvacija; Mokymosi motyvavimas; Motyvacija mokytis užsienio kalbos; Pažinimo procesas; Protinės ypatybės; Svarstymas; Užsienio kalbos mokymosi motyvavimas; Užsienio kalbų mokymosi motyvacija; Cognitive process; Contemplation; Foreign language learning motivation; Learning motivation; Mental characteristics; Multilingualism.

ENThe article analyses the problem in connection with factors, stimulating cadets’ multilingualism at the General Jonas Žemaitis Military Academy of Lithuania (MAL). Motivation is considered to be one of the main determinants. Taking into account the main factors that influence the successful learning pathway of cadets, an individual is able to concentrate all his/her energy to reach the goal – achieve English language level II according to NATO language proficiency scale (STANAG 6001). The article presents a research, the results of which show the main reasons why cadets learn foreign languages and what motivates them. Additionally, it is significant to demonstrate how language learning at school correlates with the choice of foreign languages at MAL. The article presents findings, analyses and generalizes research results which can be useful in the development of learning and teaching of foreign languages, also in the broadening and improving knowledge about the motivation of learning. [From the publication]

ISSN:
1822-5357
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/76698
Updated:
2020-10-21 22:05:03
Metrics:
Views: 18    Downloads: 3
Export: