Dvikalbio mokymo

Direct Link:
Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Dvikalbio mokymo/si problemos ir perspektyvos
Alternative Title:
Bilingual education / learning problems and perspectives
In the Journal:
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariama svetimųjų kalbų integravimo/si įvairiose visuomeninio gyvenimo srityse problematika. Siekiama suprasti kaip sociokultūrinio konteksto suvokimas gali tapti vienu iš būdų mokytis kalbos, suvokiant kalbą ir kultūrą kaip vientisą objektą. Analizuojama, kaip dvikalbis dėstymas gali tapti papildoma galimybe įgijus kalbos žinių, tobulinti savo profesinę kompetenciją bei ugdyti visavertį tarpusavio bendravimą ir toleranciją. Straipsnyje apžvelgiamas lietuvių kalbos pritaikymas, funkcionavimas ir adaptavimas elektroninėje erdvėje bei šį procesą lydinčios problemos. Nagrinėjama dvikalbystės problema, apžvelgiami ir apibendrinami globalizacijos, kaip reiškinio, teigiami ir neigiami aspektai. Akcentuojamos pagrindinės priežastys, skatinančios mokytis/i kalbų, apžvelgiamos dėstytojui būtinos kompetencijos, siekiant kitiems perduoti kokybiškas žinias. Pateikiama dvikalbio mokymo mokykloje, vėliau ir aukštosiose mokyklose aktualijos bei modeliuojamos prielaidos sklandesniam ir kokybiškesniam kalbų mokymo procesui. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dvikalbystė; Dvikultūrė tapatybė; Sociokultūrinis aspektas; Bicultural identity; Bilingualism; Socio-cultural context.

ENThe integration problem of foreign languages in different areas of social life has been discussed in the paper. Pursue to understand how the perception of socio-cultural context becomes a way to learn a language, realizing language and culture as a single object. It analyzes how the bilingual teaching mode may become an additional available perspective in improving languages knowledge, professional competence and develop a full-fledged communication and tolerance. The paper gives the overview of Lithuanian language adaptation, functioning and adjustment in cyberspace and the problems which accompany this phenomenon. The problem of bilingualism, globalization as a phenomenon, their positive and negative aspects has also been reviewed and summarized. Main causes for learning languages, essential lectors’ competences which help to transfer qualitative knowledge to others have been reviewed and emphasized in the paper. The paper represents topicality of bilingual teaching mode at school, further at high school, models assumptions for a high quality language teaching process. [From the publication]

ISSN:
2029-9303
Related Publications:
Features of the integration of bilingual children in Norvegian kindergartens / Dalia Urbonienė, Rūta Gatautienė. Taikomieji tyrimai studijose ir praktikoje. 2023, 19, p. 121-128.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/76677
Updated:
2020-10-21 22:05:03
Metrics:
Views: 26    Downloads: 10
Export: