Bendrojo lavinimo dalykų integravimas į inžinerijos studijas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Bendrojo lavinimo dalykų integravimas į inžinerijos studijas
Alternative Title:
Intergration of general education subjects in the engineering studies
In the Journal:
Summary / Abstract:

LTKalbant apie aukštojo mokslo kokybės užtikrinimą, akcentuotina aukštojo mokslo kokybės dimensija, lemianti studijų programos efektyvumą ir sąlytį su darbo rinka. Šiame straipsnyje aptariami įvairaus lygmens aukštojo mokslo norminiai dokumentai, apibrėžiantys esmines studijų turinio nuostatas bei reglamentuojantys konkrečios studijų programos numatomų studijų rezultatų formulavimą. Vadovaujantis Tuning ir ECTS nacionalinės koncepcijos parengimo projektų nuostatomis, analizuojami technologijos mokslų srities inžinerijos studijų krypties numatomų specialiųjų ir bendrųjų (perkeliamųjų) studijų rezultatų formulavimas ir dermė su dalykų studijų rezultatais. Ši nuostata pagrindžiama analizuojant bendrojo lavinimo dalykų integravimą į Utenos kolegijos Verslo ir technologijų fakulteto aplinkos apsaugos inžinerijos, informacinių sistemų technologijų ir elektros energetikos studijų programas. Apžvelgiami šių studijų programų bendrųjų dalykų studijų rezultatai, jų dermė su studijų krypties dalykų rezultatais, interpretuojant gautus duomenis pateikiamos išvados. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Atsinaujinanti energija; Bendrieji ir specialieji gebėjimai; Dalykų integravimas; Elektronika; Laboratorinė įranga; Praktinis mokymas; Studijų kokybė; Studijų rezultatai; General and specific skills; Integration of subjects; Study results.

ENOne of the most important principles, determining study quality assurance of the higher education institution is permanent development of the study content. Higher education standard documents of various levels as laws, professional standards, descriptors, etc. specify that the higher education institution itself identifies the study content, reviews it and is responsible for it. Therefore, in the article it is analyzed what part of the study content is determined by the standard acts that are obligatory to be regarded and what is the contribution of the study programmes designers themselves, enunciating the study content of the definite study programme. Three Engineering study field programmes of Technology study area, delivered at Utena University of Applied Sciences, are analyzed referring to the above mentioned purpose; the correlations of the learning outcomes of general subjects of college studies and the ones of the core and compulsory subjects as well as their inter-tune of the above study programmes are researched. The data are interpreted and the conclusions, beneficial for designing the curriculum content as well as tuning special and general (transferable) competences, are provided with. [From the publication]

ISSN:
2029-9303
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/76676
Updated:
2021-02-02 19:03:50
Metrics:
Views: 22
Export: