LTAntroji „Aisčių" knyga „Raida" tęsia aisčių (vakarų baltų) etninės istorijos tyrinėjimus. Juos galima jungti į kelias grupes. Ieškoma Didžiosios aisčių migracijos ištakų, nagrinėjama aisčių pasaulio sklaida į rytus ir aisčių indėlis formuojantis galindų-sūduvių-Vielbarko kultūrai Brūkšniuotosios keramikos kultūros teritorijoje. Modeliuojami galindų žygio į rytus keliai, galindų ir lietuvių santykis bei lietuvių atėjimo problemos. Keliami Gintaro kelio poveikio baltų visuomenei klausimai, - Gintaro traktas ir aisčių prekybinės aristokratijos formavimasis. Naujoviškai nuskamba Ptolemėjo „Geografijos" tyrinėjimai siekiant nustatyti baltams priklausiusias Europos Sarmatijos tautas ir lokalizuoti Ptolemėjo minimas Rytų Baltijos upes. Daug dėmesio skiriama galindų žygio į vakarus keliams ir galindų bei gotų santykiams aptarti. [Anotacija knygoje]Reikšminiai žodžiai: Baltai; Vakarų baltai; Aisčiai; Slavai; Germanai; Gotai; Migracija; Archeologinė kultūra; Etninė istorija; Vilbarko kultūra; The Balts; Western Balts; Aistians; Slavs; Germans; Gots; Migration; Archaeological culture; Ethnic history; Vilbarkas culture.
ENThe issues of the origins and development of the Aestii which were tackled upon in the first book "The Aestii. The Origin." still require and will require deeper research as they are related to the ancient history of our and neighbouring nations' past. Thus, the issues of the first book undergo deeper analysis in the second book under the title of "The Development". The history of the Baits dating back to the late middle of the 5th century is developed as well. Three basic aspects of one and the same topic of the analysis of the Aestii history can be distinguished: 1. Analysis of the origin of the Aestii evolution; 2. The research of the spread of the great migration of the Aestii into the East and West; 3. The development of the culture of the West Balts (the Aestii) in the lands of the Eastern Balts and its dominant character on the culture of the Balts after the second half of the 6th century. [...]. [Extract, p. 252]