LTStraipsnyje pristatomas tyrimas, kurio tikslas – pristatyti sporte dalyvaujančio jaunimo hedonines ir eudemonines vertybių preferencijas. Tyrime dalyvavo 345 mokiniai, kurių amžius: 16-18 metų. Anketą sudarė S. H. Schwartz vertybių klausimynas, klausimai apie sociodemografines charakteristikas, informacija apie aktyvumą sporte ir lūkesčius sportinės karjeros atžvilgiu. Rezultatai atskeidė, kad eudemoninės vertybės yra labiau išreikštos merginų tarpe nei vaikinų. Antra, sportinėje veikloje dalyvaujančiųjų vertybės yra išreikštos labiau nei tarp sportinėje veikloje nedalyvaujančių. Be to, dalyvavimas sportinėje veikloje siejamas tiek su eudemoninėmis, tiek su hedoninėmis vertybėmis. Galiausiai, jaunimo sportinės karjeros lūkesčiai yra susiję su asmeniniu augimu ir vystymusi (eudemoninis požiūris), taip pat pasiekimais ir pripažinimu (hedoninis požiūris). [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dalyvavimas sporte; Eudaimoninės vertybės; Eudemoninės vertybės; Hedoninės vertybės; Jauni atletai; Jaunieji sportininkai; Eudaimonic values; Hedonic values; Sport participation; Young athletes.
ENThe aim of this study is to present the hedonic and eudaimonic value preferences for the youth Lithuanian participants and non-participants in sport. Participants of this study were 345 school children, 16–18 years of age. Self-report questionnaire consisted of S. H. Schwartz’s Value Survey, questions about socio-demographic characteristics, information about activity in sports and questions about expectations of the career in sport. The results revealed that eudaimonic values are more expressed in females than males. Secondly, young people that are participating in sports have more strongly expressed values compared to non-participants, and also, engagement in sport’s ac-tivities is driven by both – eudaimonic and hedonic values. Finally, expectations of young people’s career in sport are associated with personal growth and development (the eudemonic approach), as well as achievement and recognition (the hedonic approach). The implications for interventions are discussed. [From the publication]