LTStraipsnyje analizuojamas Bergeno universiteto psichologijos profesoriaus D. Olweus sudarytos patyčių prevencijos programos „Ohveus“ (OPPP) efektyvumas per mokyklos bendruomenės narių įgytų patirtį, dalyvaujant OPPP. Straipsnio tikslas - atskleisti mokyklos bendruomenės narių, dalyvaujančių „Olweus“ patyčių prevencijos programoje, patirtįpatyčiųveiksmųprevencijoje. Pristatant tyrimo rezultatus, pateikti kokybinio tyrimo metodai (turinio (content) analizė, pusiau standartizuotas interviu, diskurso analizė), kuriuose analizuojama vaikų patyčių prevencijos programoje „Olweus“ dalyvaujančių mokyklos bendruomenės narių patirties analizė žinių vertybių, įsitikinimų kontekste. Tyrimo duomenų analizė parodė, kad mokyklos bendruomenės nariai keičia ankstesnę prevencinę kultūrą, orientuotą į suaugusiojo autoritarinį vaidmenį (drausminimą, kontrolę) eliminuojant diskusiją su vaikais, į prevenciją grįsta demokratiškais principais. Mokyklos bendruomenės nariai atskleidžia įgytas žinias bei patirtį, kaip reikšmingą patyčių veiksmų prevencijai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Mokytojo kompetencijos; Olveus patyčių prevencijos programa; Patyčių prevencija; Patyčių prevencijos programa; Vaikų patyčios; Children Bullying; Expression of Teachers Competences; Olveus Bullying Prevention Programme; Olweus bullying prevention programme; Prevention of Bullying.
ENThe efficiency of bullying prevention programme “Olweus“ (OBPP) created by Mr D. Olweus, professor of psychology of Bergen university, through the experience gained by the school community members is analyzed in the article. The aim of the article is to reveal the experience of the school community members participating in the “Olweus“ bullying prevention programme in the prevention of the bullying actions/activities. Presenting the results of the research, methods of the qualitative research (analysis of the content, a semi-standardized interview, analysis of the discourse) are given, which reveal the analysis of experience of the school community members participating in childreen bullying prevention programme in the context of knowledge, values, and beliefs. The analysis of the research data shows that school community members alter the previous preventive culture meant for the authoritarian role of an a dult (discipline, control) eliminating the discussion with children into the prevention on democratic principles. School society memebrs reveal gained knowledge and experience as significant in the prevention of bullying activities. [From the publication]