LTKnygoje supažindinama su aktualiais moksliniais intemetinės sprendimų paramos tyrimais. Aprašomos elektroninio verslo konkurencingumo didinimo galimybės. Analizuojamos sprendimų paramos sistemos, grupinės sprendimų paramos sistemos, ekspertinės sistemos ir dirbtiniai neuroniniai tinklai. Aptariami elektroninio verslo modeliai, atliekama būdingesnių elektroninio verslo sistemų analizė. Aprašomos įvairios žmonijos veiklos sritys, kuriose teikiama internetinė sprendimų parama: sveikatos apsauga, transportas, tekstilės pramonė, automobilių pramonė, žemės ūkio produktų pramonė, statyba, nekilnojamasis turtas, tarptautinės sprendimų paramos sistemos, vietinės valdžios organai, bankai ir paskolos, pažangios namų sistemos, Lietuvos eksporto analizė ir prognozavimas ir t.t. Pateikiami konkretūs pavyzdžiai. Aptariamos autorių su kolegomis sukurtos elektroninio verslo ir internetinės sprendimų paramos sistemos (eksporto, etikos, nekilnojamojo turto, pastatų ūkio valdymo, statybos). Šių sistemų duomenų bazėse alternatyvos aprašomos kiekybine ir koncepcine formomis, pateikiama įvairius jo aspektus (ekonominius, vadybinius, techninius, technologinius, teisinius, socialinius, politinius, etinius ir t.t.) apibūdinanti informacija. Informacija gali būti pateikta skaitmenine, tekstine, grafine (schemos, grafikai, diagramos, brėžiniai), formulių, nuotraukų, garso, vaizdo ir kitokia forma. Remiantis šia informacija sistemos gali analizuoti alternatyvas įvairiais aspektais, nustatyti teigiamas ir neigiamas nagrinėjamų alternatyvų savybes. Knyga skirta įvairių sričių mokslininkams, praktikams, doktorantams bei magistrantams, besidomintiems internetinės sprendimų paramos problemomis ir jų sprendimo būdais, sprendimų paramos sistemų teorija ir praktika, praktinėmis internetinių sprendimų paramos naudojimo galimybėmis. [Anotacija knygoje]Reikšminiai žodžiai: Sprendimų paramos sistema; Elektroninis verslas; Elektroninio verslo sistemos; Internetinė sprendimų parama; Decision support system; Online business; Electronic business systems; Online solution support.
ENThere are various classifications of decision support systems (DSS). This book is based on the traditional DSS classification, according to which DSS are sorted out into decision support systems, group decision support systems, expert systems and neural networks. All the systems taken together get into the artificial intelligence sphere. These systems are analysed in detail in Chapter 1. The decision support systems are analyzed in the first section. First, a concept of decision support systems and its parts is defined. Decision support systems, by definition, should aid in and strengthen some kind of decision process. Decision support systems are computer-based systems that bring together information from a variety of sources, assist in the organization and analysis of information, and facilitate the evaluation of assumptions underlying the use of specific models. The decision support system should comprise of the following four major constituent parts. These parts are: a data (database and its management system), models (model base and its management system), a user interface and a message management system. There are several interpretations of databases (DB). The first DB is an aggregate of the interrelated and jointly stored data, i.e. information objects intended for computer processing. The concept of the second DB is wider and identifies DB with the data and a set of software that process the same data. [...]. [From the publication]