LTStraipsnis skirtas Vytauto Kavolio lituanistinių studijų ir prancūzų poststruktūralisto Michelio Foucault diskurso analizės santykiui aptarti. Priešingai dar XX a. paskutiniojo dešimtmečio pradžioje įsitvirtinusiam požiūriui, įrodinėjama, kad prancūzų filosofo ir istoriko idėjų įtaka Kavolio lituanistiniams opusams „Sąmoningumo trajektorijos“ ir „Epochų signatūros“ nėra reikšminga. Didžioji Kavolio svarstomų temų ir taikomų metodologinių priemonių dalis arba neturi nieko bendra su Foucault darbais, arba aiškintina abiejų mokslininkų minties paralelizmais. Daugelį metodologinių nuostatų, panašių į skelbtas prancūzų filosofo, lietuvių mokslininkas buvo susikūręs nepriklausomai nuo jo. Teigiama, kad apie tiesioginę Foucault įtaką Kavoliui galima tvirtai kalbėti tik dviem atvejais. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Vytautas Kavolis; Kultūros istorijos metodologija; Foucault filosofijos recepcija; Vytautas Kavolis; Methodology of history of culture; Reflections of Foucault philosophy.
ENThe article deals with the problem of the relationship between Vytautas Kavolis’s Lithuanian Studies and philosophy of French post/structuralist Michel Foucault. It questions the established opinion that Kavolis’s inquiry into the history of Lithuanian culture is based on Foucault’s ideas. It argues that the influence of these ideas on the Lithuanian thinker is insignificant; for the majority of Kavolis’s research topics and methodological means either have nothing in common with those of Foucault’s or are explainable by parallelisms in their thinking. In the majority of cases, the Lithuanian thinker developes his own original attitudes independently of the French philosopher. Only in two cases, it is possible to talk about Foucault’s direct influence on Kavolis. [From the publication]