LTPrasidėjus sparčiai informacinių technologijų ir interneto plėtrai greitai buvo pastebėti atsirandantys skirtumai tarp įvairių technologijomis besinaudojančių ir nesinaudojančių visuomenės grupių ar atskirų individų. Šiems skirtumams apibrėžti buvo pradėtas vartoti skaitmeninės atskirties terminas. Iš pradžių daugiausia dėmesio buvo skiriama fizinei naujausių informacinių technologijų ir interneto prieigai, o šiandien vis plačiau kalbama apie efektyvų technologijų išnaudojimą, kurį dažnai nulemia turimi įgūdžiai, suvokiama nauda ir tinkama motyvacija. Šiame straipsnyje remiantis įvairiais statistiniais rodikliais yra analizuojamos skirtingų lygmenų skaitmeninės atskirties apraiškos Lietuvoje. Siekiama išsiaiškinti, kurios visuomenės grupės jaučia didžiausią socialinę ir skaitmeninę atskirtį mūsų šalyje, taip pat nustatyti kiekvieno skaitmeninės atskirties lygmens požymius ir pokyčius. [Iš leidinio]
ENAfter the sudden growth of popularity of IT and the internet, scholars have noticed emerging differences between usage or non-usage of the internet among different individuals and groups of society. These differences were defined as the digital divide. At first, more attention was given to the differences of access to IT and the internet, but today, scholars are focusing on another level of the digital divide – one determined by skills, perceived value and motivation. In this article, we examine the characteristics of the different levels of the digital divide by analyzing various statistical indicators. We seek to explain which groups of Lithuanian society feel the social and digital divide the most; also, we explain the features and changes of every level of the digital divide. [From the publication]