LTStraipsnyje analizuojamas istorinio raštingumo turinys ir jo atitiktis šiandieninėse Pagrindinio ugdymo bendrosiose programose istorijos ugdymui keliamiems reikalavimams. Siūloma nauja paradigma, atitinkanti mokyklinio Bendrųjų ugdymo programų turinį, padės siekti istorinio raštingumo kaip ugdymo(si) rezultato. Remiantis šiuolaikinių užsienio ir Lietuvos istorijos didaktikos tyrėjų darbais, Lietuvos bei užsienio šalių (Australijos ir Kanados) istorijos ugdymo programomis, nagrinėjamas istorinio raštingumo turinys ir pateikiama istorinio raštingumo ugdymo programų reikalavimų lyginamoji analizė. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Istorinis mąstymas; Istorinis raštingumas; Istorinė sąmonė; Ugdymo programos; Ugdymo turinys; Core curriculum; Educational content; Historical consciousness; Historical literacy; Historical thinking.
ENThe article analyses the content of historical literacy and its compliance with the requirements applied to history education in the present-day Core Curriculum for Lower Secondary Education. The proposed new paradigm consistent with the content of the Core Curriculum will contribute to historical literacy as a learning outcome. By referring to the studies by contemporary foreign and Lithuanian researchers of history didactics, Lithuanian and foreign (Australian and Canadian) curricula of history, the article examines the content of historical literacy and presents the comparative analysis of the requirements for historical literacy set out in the Core Curriculum. [From the publication]