LTStraipsnyje analizuojamos dailinio ugdymo programos realizavimo ypatybės dirbant su specialiųjų poreikių turinčiais ugdytiniais. Pabrėžiama, kad tyrimų, atskleidžiančių pedagogų požiūrį į meninio ugdymo programų turinį specialiųjų poreikių turintiems ugdytiniams, yra labai nedaug, todėl aktualu tirti, kaip pedagogai supranta meninio ugdymo paskirtį dirbdami su specialiųjų poreikių turinčiais ugdytiniais, ką jie mano ir kaip vertina dailės ugdymo programoje numatytas veiklos su specialiųjų poreikių turinčiais ugdytiniais kryptis. Išvadose teigiama, kad, įgyvendindami meninio ugdymo programą su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais, pedagogai suvokia meninio ugdymo paskirtį, yra įsitikinę, jog specialiųjų poreikių turinčių ugdytinių kūrybinė veikla skatina jų vaizduotę, plėtoja kūrybingumą, stiprina pasitikėjimą savimi. Rinkdamiesi meninio ugdymo veiklas, pedagogai yra pasiruošę atsižvelgti į individualius mokinių gebėjimus ir skirti jiems diferencijuotas užduotis. Pedagogai supranta meninio ugdymo vaidmenį specialiųjų poreikių turinčio ugdytinio asmenybės raidai, tačiau prieštaringai vertina veiklos kryptis. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Meninis ugdymas; Meninė kompetencija; Specialiųjų poreikių turintys ugdytiniai; Dailės programos ypatybės; Art education; Artistic competence; Learners with special needs; Special qualities of art curriculum.
ENThe article deals with the qualities required in implementing an art education curriculum for learners with special needs. There are few studies disclosing how teachers approach an art education curriculum with learners who have special educational needs. Therefore, it is relevant to investigate how teachers understand and think about the purpose of art education for learners with special needs, and how they assess such activities provided in the art education curriculum. It is concluded that through implementing an art education curriculum for children with special needs, teachers must understand the purpose of art education and are convinced that the creative activities of learners with special needs stimulate their imagination, develop creativity and enhance self-confidence. During art education activities teachers are ready to take into account pupils’ individual abilities and differentiate tasks. Teachers understand the role of art education in the development of the personality of learners with special needs but controversially? Clarify, why is it controversial? assess the trends of art activities. [From the publication]