LTŠiame straipsnyje aptariamas teologijos ir psichologijos mokslų tarpusavio santykis. Pristatomas biblinis ir Katalikų Bažnyčios mokymas bei požiūris į žmogų: jo vertę, laisvę ir lygybę. Analizuojami dvasinio-psichologinio konsultavimo procese taikomi psichologinių kognityvinės ir patirties terapijos mokyklų metodai. Grynai dvasinis konsultavimas suprantamas kaip tarpasmeninis dviejų asmenų arba asmens ir grupės santykis, atviras religiniam jausmui (tikėjimui). Bažnyčia, skelbdama Evangelijų, žmogui suteikia vilties, padeda atrasti gyvenimo ir mirties, meilės ir kančios prasmę, suteikia kasdienybei egzistencinį pagrindą. Toks dvasinis konsultavimas sąžiningai įvertina susidariusią situaciją ir padeda žmogui ją pamatyti tikėjimo šviesoje, t. y. asmuo, patekęs į krizinę situaciją, imasi spręsti problemą semdamasis jėgų iš tikėjimo, padedamas dvasinio konsultavimo specialisto. Straipsnyje pabrėžiamas konsultanto asmeninis tikėjimas ir jo reikšmė šiame darbe. Konsultantas, taikydamas įvairių psichologinių mokyklų metodus, turėtų juos pripildyti krikščioniško požiūrio į žmogų aspektais ir taip padėti krizės ar egzistencinio nerimo ištiktam asmeniui surasti atsakymus į svarbiausius žmogaus egzistencijos ir gyvenimo prasmės klausimus. Įvairios psichologinės mokyklos asmeniui pažinti ir jam padėti taiko savus metodus. Straipsnyje ypatingas dėmesys kreipiamas į kognityvinės ir patirties psichologijos taikomus metodus, kiek juose yra svarbiausių krikščioniško požiūrio į žmogų elementų: pagarbos asmeniui, jo laisvei, nekvestionuojamam vertingumui. Pabrėžiama, kad žmogų būtina traktuoti kaip Dievo sukurtą būtybę, neapsiribojant siauru suvokimu, matant jį tik kaip „aplinkybių auką“ ar baimių ir kompleksų kamuojamą būtybę. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Dvasinis konsultavimas; Krikščioniškas požiūris; Krikščionybė; Psichologinės mokyklos; Christian approach; Christianity; Psychological schools; Spiritual counseling.
ENThis article analyses relationship between theological since and psychology. Bible’s and Catholic Church teaching regarding person's dignity, free will and equality are presented. From that perspective analysed methods used by representatives of cognitive and experience psychology schools in process of spiritual-psychological counselling. Spiritual counselling is understood as open to religious feeling (faith) relationship between too persons or between person and the group. Church, by proclaiming Gospel, brings hope to the people, gives meaning to the life and death, love and suffering, brings existential foundation to the daily life. Such spiritual counselling gives truthful assessment of the person s situation and helps to see in the light of faith, meaning that the person is helped by the spiritual counsellor to go throe crisis situation getting strength from the faith. Article gives special notice to the personal faith of the counsellor and its importance in his service. Counsellor wile using different psychological methods shouldfill them with Christian approach to the human person, and by doing so help ones who find them selves in crisis or trying to find answers to the existential questions of life's meaning. Every psychology school has it methods to understand and to help human persons. Article takes special notice of the cognitive and experience psychology schools and their methods and how they treat human person looking from the Christian perspective of human dignity, his freedom of will and unconditional worth in it self. It is noticed special need to see human as person created by God, seeking to see him more than a victim of circumstances or a person afflicted by different fears and complexes. [From the publication]