LTDisertacinio tyrimo tikslas - pagrįsti studentų edukacinį įgalinimą mokytis bendradarbiaujant universitetinėse studijose. Taikant mokslinės literatūros analizę buvo pagrįstas Studentų edukacinio įgalinimo mokytis bendradarbiaujant modelis (EESCOLE), kurio esmę sudaro Vygotsky (1986) asmenybės vystymosi teorija: aktualaus išsivystymo zona, artimiausio išsivystymo zona, potencialaus išsivystymo zona. Pagrįsta, kad studentas vysto mokymosi bendradarbiaujant kompetenciją (kyla išsivystymo lygiais) diegiant EESCOLE modelį konkrečiame studijų procese universitete. Tyrimo mokslinis naujumas: Atliktas socialinio-kultūrinio konteksto ir dėstytojo vaidmens įtakos įvertinimas mokymuisi bendradarbiaujant leido nustatyti ypač reikšmingą dėstytojo vietą. Teoriškai pagrįstas EESCOLE modelis universitetinėse studijose ir empiriškai įrodytas jo veiksmingumas konkretaus dalyko studijose. Empirinis tyrimas suteikė galimybę gauti reikšmingus mokslinius rezultatus, kurie leidžia tam tikra prasme naujai pažvelgti į Vygotsky teoriją: a) patvirtintas EESCOLE modelio veiksmingumas; b) nustatyta, kad mokymasis ir žinių vystymas nesibaigia aktualaus išsivystymo lygmenyje, nes edukacine prasme įgalintas mokymasis bendradarbiaujant sąlygoja studentus kartu kurti naujas žinias; c) mokymasis bendradarbiaujant pats savaime tampa edukaciniu įgalinimu, skatinančiu studento mokymąsi ir mokymosi bendradarbiaujant kompetencijos vystymą. Praktinis reikšmingumas: EESCOLE modelis gali būti naudojamas įvairiose aukštojo mokslo institucijose konkrečių dalykų studijose, tiesa, pritaikant užduotis dalyko struktūrai ir turiniui. Atskiri mokymosi bendradarbiavimo studijų procese elementai gali būti naudojami kaip bendradarbiavimo, kai generuojamos žinios, būdai įvairiose žmonių veiklose.Reikšminiai žodžiai: Mokymasis bendradarbiaujant; Galia; Įgalinimas; Edukacinis įgalinimas; Teisėtumas; Collaborative learning; Power; Empowerment; Educational empowerment; Legitimacy.