LTInovacijos ir paradigmų kaita aukštojo mokslo srityje, sietinos su mokymo/si visą gyvenimą misijos realizavimu, informacinių komunikacinių technologijų (IKT) taikymu mokymosi procese, skatina keisti ir tobulinti universitetinių studijų procesą. Plačios ir sparčios kaitos kontekste informacinis raštingumas yra traktuotinas kaip universiteto atsinaujinimo ir studijų modernizavimo perspektyva. Informacinio raštingumo fenomeną lėmė šio laikmečio realijos, susijusios su naujausiomis technologijomis ir informacijos gausa. Ginamoje disertacijoje analizuojamas informacinio raštingumo integravimas į aukštojo mokslo turinį, kuris yra siejamas su kintančia universiteto misijos samprata, bei pakitusiais visuomenės, grindžiamos žiniomis, funkcionavimo principais. Darbe pateikiamas informacinio raštingumo standartizavimo aktualumas universitetinių studijų modernizavimo požiūriu. Informacinio raštingumo integravimas į mokymo turinį sukuria prielaidas jį tobulinti ir gerinti mokymo bei mokymosi procesų kokybę. Fenomenografiškai analizuojama studentų informacinio raštingumo samprata. Ekspertinio tyrimo rezultatai atskleidžia universiteto dėstytojų ir bibliotekininkų požiūrį į informacinį raštingumą bei jo poreikį universitetinėse studijose. Pateikiama lyginamoji studentų informacinio raštingumo gebėjimų analizė, atlikta gretinant duomenis pagal studijų pobūdį ir studentų lytį. Studentų informacinio raštingumo gebėjimai nagrinėjami universitetinių studijų procese. Aptariama informacinio raštingumo gebėjimų svarba mokymosi efektyvumo aspektu ir pateikiami tai patvirtinantys empiriniai duomenys. Disertacijoje pagrindžiamas informacinio raštingumo aktualumas šiuolaikinių universitetinių studijų modernizavimo ir studijų kokybės požiūriu.Reikšminiai žodžiai: Informacinis raštingumas; Universitetinės studijos; Modernizavimas gebėjimai; Informacijos proceso valdymas; Information literacy; University education; Modernization abilities; Information process.
ENInnovations and changes in higher education paradigm are related to the idea of lifelong learning and application of information communication technologies in learning process. Information literacy is a phenomenon conditioned by modern life realia, related to the newest technologies and abundance of information. It appears to be one of the means of modernization of university education. The issue of information literacy at the university level in Lithuania has not been researched in more depth so far. Integration of information literacy into the curriculum of higher education is a key question closely related to the shift in the idea of the university mission and to the transformations of being and functioning in the knowledge-based society. The dissertation addresses the issue of information literacy integration into the curriculum of higher education. The integration of information literacy into university curriculum creates preconditions for quality improvement in teaching and learning processes. The research reveals the topicality of standardization of information literacy at university education as the way to modernize it. The dissertation presents a phenomenographic research into students’ information literacy conception. The expert study results reveal university teachers and librarians’ attitude towards information literacy and its need at university. The comparative analysis based on the mode of study and gender reflects differences in students’ information literacy abilities and skills and perception of their capacity in learning process at university. The dissertation focuses on the centrality of information literacy from the viewpoint of efficacy of learning. The empirical findings validate this approach and justify the importance of information literacy from the perspective of modernization of university education and quality of studies.