LTStraipsnyje analizuojama Eglės Ridikaitės (g. 1966 m.) kūrybos raida. Tai pirmas išsamus tyrimas, kuriame daugiausiai dėmesio skiriama E. Ridikaitės kūrinių analizei ir interpretacijai, ryšiams su lokaliu kontekstu, socialiniais ir istoriniais reiškiniais, meno pasaulyje vykusiais procesais. Taip straipsnyje panaudotas autorės pokalbis su dailininke. Šį straipsnį, kaip ir baigiamąjį bakalauro darbą, kuriuo remiamasi šiame tekste, inspiravo 2016 m. pabaigoje surengta E. Ridikaitės naujausių darbų paroda „Atėjai, pamatei, išėjai: kultūringos grindys“. Nepaisant to, kad dailininkė baigė tapybos studijas prieš 20 metų, atidžiau gilinantis į dailininkės kūrybą, paaiškėjo, jog iki šiol nėra jokio jos kūrybai skirto išsamesnio tyrimo ar publikuoto katalogo, jos darbų analizės. Tai paskatino panagrinėti E. Ridikaitės kūrybą nuo pat studijų Vilniaus dailės akademijos Tapybos katedroje pradžios, 1991 m., siekiant atskleisti visuminį jos kūrybos formavimosi vaizdą. Išsamus tyrimas, grindžiamas kūrinių analize ir interpretacija, leido pamatyti E. Ridikaitės kūrybos raidą. Dailininkės kūryba formavosi ciklais, straipsnyje jie analizuojami chronogiškai, siekiant atskleisti natūralią kūrėjos raidą. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Eglė Ridikaitė; Šiuolaikinė tapyba; Aerozolis; Kūrybos raida; Medija; Meninis tyrimas; Atminties talpykla; Fotografija; Eglė Ridikaitė; Contemporary painting; Aerosol; Development of creativity; Media; Artistic research; Memory cache; Photography.
ENArticle focuses on the creative development of Eglė Ridikaitė (b. 1966). It’s the first exhaustive research in which author aims to analyze and interpret Ridikaitė’s artworks along with their links with the local context, the social and historical phenomenons considering the relations with the modern art processes. Also in this article author uses the interview with the artist. The article is based on authors Bachelors thesis that was inspired by the recent cycle of works “Came, saw, left: cultural floors“ (2017), while closely examining the creations of the artist it came to light that exactly 20 years have passed since E. Ridikaitė has finished her painting studies but so far there is no detailed study or a published catalog that analyses her works. This led to consistent investigations of the artists oeuvres since the beginning of her studies at 1991 Vilnius Academy of Arts, department of Painting, in order to reveal the overall formation of her creative image. The consistent research based on analysis and interpretation of artworks allows to see the full view of Ridikaitė’s creative development. Almost of the artist’s paintings are created in groups – cycles and the author of this article analyzes them chronologically by seeking to show the natural growth of the artist. [From the publication]