Conception of artistic research in education : how do they (artists) know better and deeper?

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Conception of artistic research in education: how do they (artists) know better and deeper?
Alternative Title:
Meninio tyrimo samprata edukacijoje: kaip ir kada jų (menininkų) žinojimas yra geresnis ir gilesnis?
In the Journal:
Acta Academiae Artium Vilnensis [AAAV]. 2017, t. 84, p. 83-103. Edukacija mene, menui, per meną
Summary / Abstract:

LTMeninis tyrimas gali būti apibrėžiamas mažiausiai trijose srityse: šiuolaikiame mene, edukacijoje ir akademiniuose (moksliniuose) tyrimuose. Šiame straipsnyje analizuoju vieną iš svarbiausių meninio tyrimo pasireiškimo kontekstų – edukaciją ir atskleidžiu meninio tyrimo sampratos „anatomiją“ santykyje su doktorantūra. Pradžioje aptariu konceptualius meno doktorantūros modelius, kurie atskleidžia skirtingus santykius tarp tyrimo ir meno praktikos ir per tai matosi esminės tokios doktorantūros problemos. Pirmajame modelyje disertacija yra tyrimas, kuris informuoja meninę praktiką, antrajame – disertacija yra tolygi meninei praktikai, o trečiajame – disertacija yra meno kūrinys, ir atvirkščiai. Pastarasis modelis yra įdomiausias teorine ir praktine prasme, tačiau jis labiau egzistuoja kaip siekiamybė, o ne reali praktika. Antroje straipsnio dalyje aptariu įvairias meno doktorantūros ir doktorantūros menininkams programas, remdamasis „lauko tyrimu“ – vizitais į edukacijos institucijas Jungtinėje Karalystėje, JAV, Suomijoje ir Nyderlanduose, ir analizuoju, kaip modeliai veikia praktiškai. Galiausiai aptariu meno aspirantūros transformacijas į meno doktorantūrą Lietuvoje ir pagrindines jos problemas: nuo reglamentų iki praktinių klausimų. Meninio tyrimo sampratos edukaciniame kontekste analizė padeda išskleisti aktualias viso reiškinio problemas: ar menininkai kuria žinias, kaip ir kuo jų disertacijos prisideda prie žinojimo, koks skirtumas tarp tyrimo ir meninės praktikos ir t. t.Reikšminiai žodžiai: Trečiosios pakopos studijos; Teorija ir praktika; Praktika grįstas tyrimas; Meno praktikos akademizavimas ir instrumentalizavimas; Profesinis tobulėjimas; Third-cycle education; Theory and practice; Practice-based research; Academization of art practice; Professional development.

ENThis paper defines the contours of artistic research in education which is one of its three manifestation contexts. Starting with the different models of PhD dissertations for artists and their problems, the paper is later enriched by short reports from visits to several different PhD programmes in UK, Finland, and the USA. Fieldtrips help to analyse the conception of artistic research in different PhD programmes and understand its nature and anatomy. A more in-depth analysis is carried out on relatively new regulations for art doctorate in Lithuania, including its origins. Among other issues, the questions of (new) knowledge, knowing, and contribution to the field are discussed. Basically, the paper analyses how artistic research is being instrumentalised in PhD studies. [From the publication]

ISSN:
1392-0316
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/74255
Updated:
2018-12-17 14:18:28
Metrics:
Views: 11    Downloads: 1
Export: