LTEfektyviam socialinių pedagoginių problemų sprendimui bendrojo lavinimo mokyklose, būtina socialinės pedagoginės pagalbos komanda. Edukologijos mokslininkams bei mokyklų specialistams, užtikrinantiems socialinę pedagoginę pagalbą, iškyla aktualus klausimas, koks turėtų būti optimalus socialinės pedagoginės pagalbos komandos veiklos modelis. Siekiant teoriškai ir empiriškai pagrįsti socialinės pedagoginės pagalbos komandos veiklos modelį bendrojo lavinimo mokykloje itin svarbūs yra šie klausimai: 1) Koks socialinės pedagoginės pagalbos komandos veiklos poreikis bendrojo lavinimo mokykloje? 2) Kaip turėtų būti konstruojamas socialinės pedagoginės pagalbos komandos veiklos modelis bendrojo lavinimo mokykloje, tenkinant mokinių socialinės pedagoginės pagalbos poreikius? 3) Kaip turėtų būti organizuojama socialinės pedagoginės pagalbos komandos veikla, siekiant veiksmingo problemų sprendimo? Todėl disertacinio tyrimo tikslas suprojektuoti ir empiriškai patikrinti hipotetinį socialinės pedagoginės pagalbos komandos veiklos bendrojo lavinimo mokykloje modelį, atitinkantį mokinių socialinės pedagoginės pagalbos poreikius. [...] Tyrimo analizė, gauti rezultatai leidžia formuluoti išvadas ir rekomendacijas, kurios galėtų paskatinti mokyklas inicijuoti socialines pedagogines pagalbos komandas ir pozityvia linkme keisti socialinės pedagoginės pagalbos situaciją Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose.Reikšminiai žodžiai: Socialinė pedagogika; Socialinė pedagoginė pagalba; Socialinės pedagoginės pagalbos komanda; Social pedagogy; Social pedagogical assistance; Social pedagogical help team.