LTDisertacijoje atskleidžiamas ugdytojų profesinės veiklos ir savijautos santykis nepilnamečių resocializacijos institucijose. Šios mokslinės problemos aktualumą patvirtina ir sudėtinga edukacinė situacija, orientuota į paauglių socialinę reabilitaciją ir integraciją, nepilnamečių resocializacijos institucijose. Tai rodo, kad šių institucijų ugdytojų profesinėje veikloje svarbu plėtoti jų etinės (paauglių motyvavimo ir paramos jiems) kompetencijos gebėjimus, kaip veiksnį, galintį užtikrinti paauglių resocializacijos sėkmę. Remiantis Struktūracijos ir Diferentinės socializacijos teorinėmis nuostatomis bei U. Bronfenbrennerio Žmogaus raidos modeliu, darbe bandyta patvirtinti prielaidą, kad ugdytojų etinės kompetencijos gebėjimų raiškai daro įtaką jų savijauta, t.y. šie priklausomi tyrimo objekto kintamieji koreliuoja. Atliktas tyrimas, kuriame derintos kokybinio ir kiekybinio požiūrio į tiriamus reiškinius strategijos, patvirtino šį mokslinį numatymą ir atskleidė, kad prasižengusių paauglių resocializacijoje, apimančioje adaptaciją, reabilitaciją ir integraciją, jų prisitaikymui visuomenėje po laisvės atėmimo bausmės turi įtakos psichologinio-socialinio funkcionavimo ypatumai, kurių kokybę lemia paauglio ir jo aplinkos tarpusavio sąveikos ir ryšiai arba, kitaip tariant, ugdytojų etinė kompetencija, nuo kurios kokybės gali priklausyti sėkminga prasižengusių paauglių socialinė reabilitacija. Tyrimo rezultatai leido sukurti Ekologinį prasižengusio paauglio resocializacijos raidos pataisos namuose modelį, kuris galėtų prisidėti prie resocializacijos ugdytojų savijautos profesinėje veikloje gerinimo.Reikšminiai žodžiai: Laisvės atėmimo bausmė; Nuteisti nepilnamečiai; Pataisos namai; Resocializacija; Correctional facility; Imprisonment; Juvenile convicts; Resocialization.