LTDisertacijoje analizuojamas neformaliojo suaugusiųjų švietimo institucijose - aukštesniosiose liaudies mokyklose (ALM) - vykdomas neformalusis suaugusiųjų mokymas(is) Europos Sąjungos ir Lietuvos neformaliojo suaugusiųjų švietimo kontekste. Ieškoma atsakymų į tokius klausimus: kokiomis charakteristikomis pasižymi šiuolaikinė ALM? Ar ALM yra svarbi neformaliajame suaugusiųjų švietime? Kas lemia sėkmingą aukštesniųjų liaudies mokyklų funkcionavimą? Atsakymai į šiuos klausimus yra aktualūs neformaliojo suaugusiųjų švietimo plėtrai ir platesnių mokymosi galimybių suaugusiesiemsms sudarymui Lietuvoje. Disertacijoje, remiantis Europos šalių ir Lietuvos teisinių dokumentų, literatūros analize, atliktu empiriniu tyrimu yra išryškinami ALM tikslai, funkcionavimo ypatumai ir tendencijos, svarbiausi bruožai, apibūdinamas besimokančiųjų suaugusiųjų ir mokytojo - andragogo vaidmuo mokymosi procese, įvertinama mokymo(si) proceso specifika, charakterizuojami valdymo ypatumai. Tyrimais įrodyta, kad ALM vaidina svarbų vaidmenį skatinant pilietiškumą visuomenėje, didinant galimybes įsidarbinti, plėtojant asmenines besimokančiųjų savybes ir polinkius. Numatytos ir pagrįstos ALM plėtros perspektyvos Lietuvoje.Reikšminiai žodžiai: Aukštesniosios liaudies mokyklos; Neformalusis švietimas; Suaugusiųjų švietimas; Higher folk schools; Non-formal education; Adult Education.