LTLietuvos gyventojų reprezentatyvios apklausos rezultatai rodo, kad visuomenės pasitikėjimas VT įstaigomis ir jų darbuotojomis (-ais) yra vidutinis (6 balai iš 10). Statistinė analizė atskleidė, kad pasitikėjimo lygį lemia individualus (t. y. tarnautojų atsakomybės ir pagarbos klientui principai) ir institucinis (sistemos) (t. y. įstaigų darbo santykiuose taikomi nešališkumo ir objektyvumo principai, institucinė savireguliacija ir integralumas) lygmenų veiksniai. Tad šių veiksnių vystymas ir tobulinimas leistų padidinti pasitikėjimo lygį tarp Lietuvos gyventojų. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Visuomenės pasitikėjimas; Valstybės tarnyba; Valstybės tarnautojų etika; Reprezentatyvi visuomenės apklausa; Public trust; Civil service; Public officials’ ethics; Representative survey.
ENResults of representative survey among Lithuanian population (2016) show that public trust in civil service organizations and public officials is moderate (6 points of 10). Statistical analysis reveals that level of the trust is predetermined by individual (i.e. the officials’ responsibility, respect to the client principles) and institutional / system based (i.e. principles of fairness and objectivity, institutional self-regulation and integrity) factors. Thus, improvements and developments of the factors would lead to increase in public trust. [From the publication]