LTDisertaciniame darbe nagrinėjama aktuali šiandienos problema dorinis ugdymas. Darbe keliamas tikslas atskleisti etnomuzikos poveikį ketverių šešerių metų vaikų doriniams vaizdiniams, juos lydintiems išgyvenimams, doram elgesiui ir muzikinei patirčiai. Tyrimai parodė, kad ikimokyklinio amžiaus vaikų dorinis ugdymas etnomuzika efektyvus, kuomet grindžiamas vaikui aktualios, etnomuzika praturtintos muzikinės veiklos įtaka jo dorinių vaizdinių, juos lydinčių išgyvenimų ir doro elgesio formavimuisi. Ši kaita įmanoma tada, kai etnomuzikos turinys, ugdymą skatinanti technologija atitinka vaiko prigimtį, o vaikas įtraukiamas į etnomuzika pripildytą aplinką namie ir darželyje. Darbo mokslinį naujumą lemia tai, kad atskleisti ikimokyklinio amžiaus vaikų dorinio ugdymo etnomuzika ypatumai kognityviniu, emociniu ir elgesio lygmenimis, išsiaiškinta vaiko muzikinės patirties struktūra. Sukurtas ketverių - šešerių metų vaikų dorinio ugdymo etnomuzika modelis ir empiriškai patikrintas šio modelio veiksmingumas. Teorinis darbo reikšmingumas yra tas, kad tyrimo rezultatai įtvirtina ikimokyklinio amžiaus vaikų visuminio ugdymo paradigmą. Tyrimo rezultatų praktinį reikšmingumą rodo atlikti teoriniai apibendrinimai, empiriniai tyrimo rezultatai. Parengtas ketverių šešerių metų vaikų dorinio ugdymo etnomuzika modelis gali pasitarnauti kuriant, tobulinant, papildant ikimokyklinio amžiaus vaikų bendrojo ir muzikinio ugdymo programas, ruošiant vaikų etnomuzikinio ugdymo projektus, rengiant ikimokyklinio ir muzikinio ugdymo pedagogus, keliant jų kvalifikaciją ir pan. Ikimokyklinių ugdymo įstaigų pedagogai galės praktiškai naudotis parengta vaikų dorinio ugdymo etnomuzika metodika, padedančia kūrybiškai atrinkti 4-6 metų vaikams tinkamą etnomuzikos repertuarą, kitą mokomąją medžiagą.Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinio amžiaus vaikai; Mokymas; Muzika; Dorovinis auklėjimas (ikimokyklinis); Pre-school children; Training; Music.