LTLietuvoje kūno kultūros ir sporto sektoriaus problemų analizė mokslo lygmenyje atliekama fragmentiškai, dažniausiai orientuojamasi į sportininkų rengimo arba sporto mokslo problematiką, bei problemas, susijusias su įvairaus amžiaus gyventojų fiziniu aktyvumu ir sveikata, specialistų rengimu, tačiau mažai dėmesio skiriama sporto sektoriaus vadybos klausimams, o šio sektoriaus strategijos formavimo problemų analizės apskritai pasigendama. Tyrimo tikslas – ištirti kūno kultūros ir sporto sektoriaus strategijos formavimo teorinius aspektus, sudaryti šio sektoriaus strateginio valdymo modelį ir nustatyti strategines veiklos sritis. Tyrimui pagrįsti pasitelkti bendrieji mokslinio tyrimo metodai – mokslinės literatūros, Lietuvos ir kitų šalių įstatymų bei kitų teisinių dokumentų analizė ir apibendrinimas, ekspertų apklausa, statistinė duomenų analizė ir grafinis modeliavimas. Pirmoje disertacijos dalyje nagrinėjami teoriniai strategijos formavimo konceptualizacijos aspektai. Antrojoje disertacinio darbo dalyje nagrinėjama kūno kultūros ir sporto situacija pasirinktose užsienio valstybėse ir Lietuvoje, analizuojami Lietuvos kūno kultūros ir sporto valdymo raidos organizaciniai ir ekonominai aspektai. Trečiojoje disertacinio darbo dalyje pateikiamas ir aprašomas kūno kultūros ir sporto, kaip viešojo sektoriaus, strateginio valdymo modelis, remiantis mokslinės literatūros, dokumentų analizės ir ekspertų kūno kultūros ir sporto strategijos vertinimo išvadomis, nagrinėjamos kūno kultūros ir sporto strateginės veiklos sritys bei pateikiami pasiūlymai 2009-2020 metų Valstybinės kūno kultūros ir sporto plėtros strategijos projekto tobulinimui.Reikšminiai žodžiai: Kūno kultūros ir sporto strategija; Strategijos formavimas; Sporto sektorius; Physical education and sports strategy; Strategy formation; Sports sector.
ENLithuanian physical education and sports sector problem analysis on scientific level is conducted fragmentarily. The most frequent research orientation consists of athletes’ training or sport science scientific problems, as well as various ages individuals’ physical activity and health, specialist training. Very little attention is dedicated to the sport sector’s management problems and the aforementioned sector strategy formation problem analysis is absent overall. The aim of the research – to investigate physical education and sports sector strategy formation theoretical aspects, constitute a management model of the physical education and sports sector and to identify strategic activity fields. The research is based on the use of general research methods – analysis and synthesis of the scientific literature, Lithuanian and other countries’ laws and other legal documents, expert interviews, statistical data analysis and graphic simulations. The first part of the dissertation covers theoretical aspects of the strategy formation conceptualization. The second part of the dissertation describes situation the physical education and sports in selected foreign countries and in Lithuania. Lithuanian physical education and sports management development, organizational and economic aspects are analyzed. The third part of the dissertation describes the physical education and sports, as the public sector, strategic management model, based on scientific literature, document analysis and expert conclusions on the physical education and sports strategy evaluation. Physical education and sports strategic activity fields are analysed and suggestions for the 2009-2020 Lithuanian Physical Education and Sports Development Strategy project development are provided.