LTMedijų svarba šiuolaikiniame pasaulyje yra labai svarbi, jų funkcija – nuo informacijos perdavimo iki manipuliavimo. Viena populiariausių šiuo metu medijų forma – internetinė žiniasklaida. Tarp jai būdingų funkcijų taip pat reikia įterpti ir manipuliavimą skaitytojais siekiant populiarumo, kuris tiesiogiai susijęs su aršia konkurencija. Pagrindinė priemonė tokioje kovoje tampa straipsnių antraštė. Ji yra masalas, ant kurio turi užkibti skaitytojas. Atsižvelgiant į dabartinį nuolat skubantį, nekantrų šiuolaikinės visuomenės žmogų, kinta ir antraščių pateikimas, ir jų struktūra bei ilgis. Linkstama skaitytojo dėmesį patraukti ekspresyvia antrašte arba sudėtinio sakinio tipo antrašte, kurioje sutalpinama beveik visa norima pasakyti informacija. Vienas iš medijų manipuliacijos metodų yra vadinamasis „reikalingas kraujas“, kai pateikiama stipraus emocinio poveikio informacija apie nužudymus, smurtą, kitus nusikaltimus įteigiant, kad tai yra normali gyvenimo dalis. Taigi kriminalinių straipsnių antraščių tikslas – informaciją pateikti taip, kad skaitytojas norėtų skaityti netgi daugiausia neigiamas emocijas keliančias naujienas apie agresiją, kriminalinius įvykius ir pan. O pateiktą informaciją priimtų kaip neatsiejamą gyvenimo dalį. Atsižvelgiant į tai, pasirinktas šio straipsnio objektas – internetinės žiniasklaidos kriminalinių straipsnių antraštės. Tyrimo tikslas – išanalizuoti internetinės žiniasklaidos kriminalinių straipsnių antraštes. Atliktas žvalgomasis tyrimas norint praktiškai įvertinti teorinius antraščių funkcijų aspektus, taip pat ištirti, ar internetinėje žiniasklaidoje pateikiamų kriminalinių straipsnių antraštės turi emocinį krūvį.Analizuojant surinktas kriminalinių straipsnių antraštes, galima iš karto pastebėti, kad antraštės sudaromos nenaudojant klausimų, tikslių ir perfrazuotų citatų. Vyrauja faktiniai ir vertinamieji teiginiai – tiek neutraliose, tiek ekspresinėse antraštėse. Faktinius teiginius perteikiančiose antraštėse paprastai nurodoma įvykio vieta (miestas), asmenys pagal pareigas arba pagal nusikaltimo pobūdį. Vertinamuosius teiginius perteikiančiose antraštėse vyrauja būdvardžiai ir skaitvardžiai, galintys sudaryti nemažą emocinį antraštės krūvį. Taigi atliktas tyrimas patvirtina teorinius teiginius, kad antraštės yra svarbi straipsnio vieta, nes jos yra tai, kas lemia skaitytojo apsisprendimą skaityti ar neskaityti straipsnį. O jų tiek neutralumas, tiek ekspresyvumas sudaro tam tikrą emocinį krūvį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ekspresyvumas; Elektroninė medija; Kriminalinių straipsnių antraštės; Neutralumas; Eadlines of criminal articles; Expressiveness; Headlines of criminal articles; Neutrality; Online media.
ENMedia has overwhelmed the life of modern people and become not so much a means of information transmission but more a powerful tool of manipulation. Internet or online media is the youngest type of media so far which has become rapidly widespread and gained recognition among users. It can also be said to have changed entire understanding of journalism as well as ways and forms of information transmission. Moreover, it has got users accustomed to fast presentation of information by using minimum means – a brief text, a photo or video and a catchy headline. The headline becomes sort of a brand in online media – if it is attractive the product will be chosen. The collected headlines of crime articles are discussed depending on their functions and structure, Analysis of headlines of crime stories showed that depending on their functions, they can be both neutral and expressive, whereas based on their structure, they obtain a form of factual or evaluative propositions. The headlines written in a form of the factual propositions normally indicate the location (city) of the incident and persons by their positions occupied or the type of a crime committed. The headlines written in a form of the evaluative propositions are prevailed by the adjectives and numerals capable of forming a significant emotional load of a headline. Consequently, a study under consideration confirmed theoretical assertions that a headline is an important point of an article as it determines resolution by a reader to read through the article or not. Meanwhile, both neutrality and expressiveness serve to give a certain emotional load to the headline. [From the publication]