LTDisertacijoje nagrinėjama organizacinės kultūros (OK) sampratos esmė ir sandara, pagrindinės funkcijos, jų esmė ir reikšmė, emocinio intelekto (EI) esmė, vystymo galimybės ir būdai. Pagrindinis dėmesys skiriamas organizacijos OK ir vadovo EI sąsajoms nustatyti bei jų pagrindu OK formavimo pasitelkiant vadovo EI modeliui sukurti. Disertacijoje pirmą kartą surinkti ir apibendrinti anksčiau spausdinti ir nauji šalies ir užsienio autorių darbai OK formavimo bei EI vystymo srityje. Disertacijos tikslui ,,nustatyti OK formavimo kriterijus, atskleidžiant vadovo EI ir OK sąsajas, sukurti OK formavimo, pasitelkiant vadovo EI, modelį, pateikti jo pritaikomumo rekomendacijas“ įgyvendinti panaudota disertacijos autoriaus sukurtas kompleksinis OK ir vadovo EI empirinio tyrimo instrumentas bei tyrimo metodika, atlikti tyrimai Lietuvos ir užsienio logistikos įmonėse. Disertacijos reikšmingumą sudaro pasiūlyto OK formavimo, pasitelkiant vadovo EI, tyrimo instrumento, integruojančio OK ir vadovo EI vertinimo metodikas, bei vadovo vaidmens formuojant organizacinės kultūros rodiklius panaudojimo galimybės, taip pat OK formavimo modelis bei jo praktinio pritaikomumo rekomendacijos. Be to, suformuoti teoriniai ir praktiniai OK formavimo, pasitelkiant vadovo emocinį intelektą, sprendimai gali būti panaudoti, rengiant mokymo programas bei skaitant paskaitas vadybos srityje.Reikšminiai žodžiai: Organizacija; Organizacinė kultūra; Eemocinis intelektas; Vadovas; Formavimas; Organization; Organizational culture; Emotional inteligence; Managers; Formation.
ENThe dissertation deals with the nature and structure of the concept of organisational culture (OC), its main functions, and their nature and meaning, the nature of emotional intelligence (EI), and the opportunities and ways of its development. It focuses on the establishment of relationships between the OC of an organisation and its manager's EI and, based on that, on the development of the OC formation model through the manager's EI. In the dissertation, the previously published and recent works of national and foreign authors in the field of OC formation and EI development have been for the first time collected and summarised. To implement the aim of the dissertation "to establish criteria for OC formation disclosing the interrelations between the manager's EI and OC and to develop the model for the OC formation through the manager's emotional intelligence, to provide recommendations on its applicability", a complex OC and manager's EI empirical research instrument and a research methodology have been developed by the author, and the research has been conducted in Lithuanian and foreign logistics companies. The significance of the dissertation consists of the opportunities of the use of a proposed research instrument, integrating the OC and manager's EI evaluation methodologies, for the formation of OC through the manager's EI and the manager's role in the formation of the OC indicators, as well as of an OC formation model and the recommendations for its practical application. Moreover, the formulated theoretical and practical solutions of the OC formation through the manager's emotional intelligence can be used for the development of teaching programmes and for giving lectures in the field of management.