LTDisertacijoje analizuojama, kokie veiksniai įgalina tarpdisciplininių studijų programų kaip inovacijos kūrimą universitete. Siekiant atskleisti tarpdisciplininių studijų programų kūrimo universitete ypatumus disertacijoje išryškinamos skirtingos tarpdiscipliniškumo sampratos traktuotės, aptariami skirtingų tarpdisciplininių (daugybinio discipliniškumo) studijų programų apibrėžimai, išgryninamos tarpdisciplininėms studijų programoms būdingos ypatybės, darančios įtaką jų kūrimo procesui. Be to disertacijoje yra aptariamos įgalinimo fenomeno ypatybės ir, išskyrus pagrindinius teorinius įgalinimo veiksnius, galinčius daryti įtaką tarpdisciplininių studijų programų kaip inovacijos kūrimui universitete, sukurtas teorinis šių veiksnių modelis. Tarpdisciplininių studijų programų kaip inovacijos kūrimo įgalinimo veiksnių tyrimas leido įsitikinti, kad šie veiksniai priklauso nuo konkrečios studijų programos kūrimo konteksto, t. y. skirtingas tarpdisciplininių studijų programų kūrimo kontekstas išryškina kiek skirtingus įgalinimo veiksnius. Be to, tyrimas parodė, kad, tarpdisciplininių studijų programų kūrimui tapus įprasta veikla universitete, įgalinimo veiksniai turėtų keistis.Reikšminiai žodžiai: Tarpdisciplininės studijų programos; Daugiadisciplininės studijų programos; Įgalinimas; Interdisciplinary study programme; Multidisciplinary study programme; Empowerment.
ENThe dissertation analyzes what factors empower the design of interdisciplinary study programmes as innovation at university. In order to reveal the peculiarities of the development of interdisciplinary study programs at the university, the dissertation highlights different interpretations of the concept of interdisciplinarity, discusses the definitions of different interdisciplinary (multiple disciplinarity) study programmes, purifies the peculiarities of interdisciplinary study programmes that influence the process of their design. In addition, the dissertation discusses the features of the empowerment phenomenon and highlights main theoretical factors that could empower the development of interdisciplinary study programs as an innovation in the university. Empirical research allowed making sure that factors empowering the interdisciplinary study programme as innovation design depend on the context of the design of a particular study programme, i.e. different context of an interdisciplinary study programme design shows several different factors of empowerment. Research allowed to confirm the assumption that empowering factors should change when the design of interdisciplinary study programmes becomes a routine activity.