LTDisertacijoje analizuojami vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinių socialinių emocinių gebėjimų ugdymo ypatumai per kūno kultūros pamokas. Šiame darbe keliama mokslinė problema, formuluojama klausimu – kokį poveikį asmenybės socialiniams emociniams gebėjimams daro ugdymo programa, taikoma per kūno kultūros pamokas, kai yra pasitelkiamas kompleksinis socialinių emocinių gebėjimų ugdymo modelis? Disertaciniame darbe keliama hipotezė, kad taikant specialiai mūsų parengtą ugdymo programą galima tikėtis labiau išplėtotų vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinių socialinių emocinių gebėjimų per kūno kultūros pamokas. Disertacijos praktinis reikšmingumas: sukurtas vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinių kompleksinis socialinių emocinių gebėjimų ugdymo modelis per kūno kultūros pamokas ir jo tyrimo metodologija, leidžianti tirti kitų bendrojo ugdymo mokyklų vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinius ir plėtoti jų socialinius emocinius gebėjimus; sukurta ir validuota vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinių kompleksinė socialinių emocinių gebėjimų ugdymo programa per kūno kultūros pamokas gali būti integruojama į kūno kultūros pamokų bei neformaliosios veiklos mokykloje turinį; disertacinio darbo išvados, praktinės rekomendacijos, empirinių tyrimų duomenys, gauti atliekant šį disertacinį tyrimą, gali būti naudingi pedagogams, sporto, sveikatos ir kitų sričių specialistams, analizuojantiems vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinių socialinių emocinių gebėjimų plėtotės klausimus ir praktiškai įgyvendinantiems mokinių socialinių emocinių gebėjimų ugdymą.Reikšminiai žodžiai: Socialiniai emociniai gebėjimai; Ugdymo programa; Kūno kultūros pamokos; Vyresniojo mokyklinio amžiaus mokiniai; Social emotional skills; Education programme; Physical education classes; Senior high school age students.