LTDisertacijoje nagrinėta, kaip vyksta universitetų dėstytojų ir jų studentų savireguliacinis mokymasis socialiniuose internetiniuose tinkluose. Mokymąsi skatinantis pasitikėjimu grįstas dėstytojo bei studento tarpusavio ryšys plėtojasi ne tik auditorijoje ar klasėje formaliai numatytu laiku, bet ir socialiniuose internetiniuose tinkluose. Universitetų dėstytojų savireguliacinį mokymąsi atskleidžia esminė grindžiamosios teorijos kategorija Kūryba tinkle. Įsitraukę į socialinių internetinių tinklų veiklas dėstytojai kuria bei kitiems populiarina mokslą bei studijas. Studentų savireguliacinį mokymąsi paaiškina esminė grindžiamosios teorijos kategorija Žinių konstravimas virtualioje erdvėje. Studentams socialiniai internetiniai tinklai yra įrankis palaikyti ryšį su grupės ar kurso draugais, sužinoti naujienas. Virtualiai susijungus dėstytojui bei jo studentams, konstruojamos įvairios informacijos ir žinių grandinės. Studentai neskiria, kokias žinias gavo formalių studijų metu, kokias – dalyvaudami tinklo veiklose. Socialiniai internetiniai tinklai dėstytojui ir studentui, turintiems skirtingas išankstines patirtis ir įvaldžiusiems mokėjimą mokytis, leidžia įsitraukti į žinių bei mokymosi kelio konstravimą. Turinys, viešinamas socialiniuose internetiniuose tinkluose, yra nuolat atnaujinamas visų virtualių dalyvių. Socialiniuose internetiniuose tinkluose aktyviai mokomasi individualiai ir grupėje, bendradarbiaujama, ugdomi komandinio darbo įgūdžiai. Dėstytojo, siekiančio panaudoti socialinius internetinius tinklus studijose uždavinys – ne tik pačiam viešinti akademinį turinį, bet ir bendradarbiaujant koordinuoti ir aktyvinti virtualių grupių veiklas. Įvaldžius socialinius internetinius tinklus ir aktyviai įsijungus į virtualias veiklas, keičiamos išankstinės nuostatos, atsiveriama, nugalima viešumo baimė [...].Reikšminiai žodžiai: Konstruktyvistinė grindžiamoji teorija; Savireguliacinis mokymasis; Socialiniai internetiniai tinklai; Universiteto dėstytojai ir studentai; Constructivist grounded theory; Self-regulated learning; Social networks; University teachers and students.
ENThis research analyses how self-regulated learning (SRL) of university teachers and their students is processed in social networks. The position that SRL goes behind the walls of formal university teaching and learning and main academic actors (university teachers and their students) become learners is followed throughout all dissertation research. Creating in nets is a core category explaining university teachers’ SRL. Teachers engaged in network activities create and promote scholar and popular content. Knowledge constructing in virtual spaces is a core category explaining university students SRL. For students, social networks are means to keep in touch and collaborate with study friends and colleagues. Self-regulated students acquire academic knowledge by virtually surfing the net and don’t see the difference how they gain knowledge - sitting in class or from virtual friends and pairs. Virtually connected university teacher and students construct information and knowledge circuits. Networked texts are live and continuously restored by all social network members. Self-regulated learners develop active individual and group learning, collaboration and teamwork skills. Teachers who seek to apply social networks should not only to publicize academic content, but also cooperate and coordinate the common virtual text development with their students. More active participation in virtual academic activities helps open up and overcome the fear of publicity. This leads to professional development [...].