LTŠi knyga leidžiama ne kaip įprastas vadovėlis, o kaip populiariai parašyta monografija, padedanti kiekvienam žmogui suvokti kalbos reiškinių esmę ir nukrypimų nuo normos priežastis. Ji tiks ir dėstytojui, ir studentui. Be abejo, pirmiausia ji skiriama studentams, kurių kalbos kultūros mokymasis padalytas į auditorinį ir savarankiškąjį. Nehumanitarams sunku susirasti savarankiškam darbui literatūros, daug gaištama brangaus laiko. Be to, dideliam kiekiui studentų tinkamos literatūros nėra. Todėl šia monografija norima palengvinti kalbos studijas nehumanitarinio profilio studentams, kuriems per 16 teorinio kurso valandų ir 16 pratybų neįmanoma ko nors iš esmės pasakyti nauja, lyginant su tuo, kas eita vidurinėje mokykloje. O kartoti taisykles ir paskui jas vėl užmiršti - neprasminga. Knygos įvadas atskirtas nuo programinės dalies. Jame nurodyti motyvai, kodėl kiekvienas turime mokytis taisyklingos kalbos. Be motyvų ir pats mokymasis gali atrodyti kaip niekam nereikalingas priedas prie specialybės dalykų. Įvade tik punktyru nužymėta tautos ir kalbos istorija, parodyta lietuvių kalbos vieta tarp kitų kalbų, svarbiausi jos rašto paminklai, mokslinė ir komunikacinė vertė. Čia pat pateikiama literatūra norintiems išsamiai susipažinti su tautos ir kalbos istorija. [...] Knyga parašyta, remiantis gausia empirine medžiaga ir didele teorinių kalbos studijų patirtimi. Prie taisomų sakinių autoriai nenurodomi todėl, kad visi klystame, o taisyklingų sakinių nurodomi tik plačiai žinomi autoriai. Iliustraciniai pavyzdžiai rinkti iš visur ir visą gyvenimą, rašant gramatikas, įvairius kalbos kultūros darbus (“Kalbos praktikos patarimai”, “Gramatikos normos ir dabartinė vartosena”, “Žodyno normos ir dabartinė vartosena” ir kt.). [Iš Pratarmės]Reikšminiai žodžiai: Kalbos kultūra; Preskriptyvizmas; Prescriptivism; Language standardization.