LTIš rašytinių šaltinių matyti, kad vėliavų siužetas dažniausiai priklausė nuo fundatoriaus šventojo globėjo ir nuo bažnyčios titulo, atlaidų, altorių paveikslų ar stebuklais garsėjančių atvaizdų toje šventovėje. Vėliavas puošė fundatorių šventieji globėjai bei bažnyčios altoriuose esančių šventųjų atvaizdai. Tokiu būdu suporuoti atvaizdai puošia ir daugelį išlikusių vėliavų. Šiame straipsnyje, remiantis išlikusiais pavyzdžiais, bandoma atskleisti, ar siužeto pasirinkimą lėmę altorių paveikslai taip pat buvo ir ikonografinis šaltinis procesijų vėliavų ir altorėlių paveikslus kūrusiems meistrams. Apie procesijų altorėlių ir vėliavų paveikslus, kaip apie altorių paveikslų sekinius, dažniausiai kalbame kaip apie siužeto kompozicinės schemos pasirinkimą ir kartojimą. Tikslių altorių paveikslų kopijų pasitaiko gana retai. Sunku pasakyti, kas lėmė būtent altoriaus paveikslo, t.y. jo kompozicinės schemos, kartojimą. Kartais, matyt, įtakos galėjo turėti fundatoriaus noras, kai kada – paties paveikslo kultas. Sunku nustatyti šio sekimo / kopijavimo mastą, nes išlikę tik fragmentiški kūriniai. Straipsnis iliustruojamas Barstyčių, Lieplaukės, Sedos, Tryškių, Žemaičių Kalvarijos procesijų vėliavų, altorėlių bei jų pirmavaizdžių pavyzdžiais.Reikšminiai žodžiai: Žemaitija (Samogitia); Sakralinė dailė; Paveikslai; Altoriai; Altorėliai; Vėliavos; Procesijos; Altare.
ENWritten sources suggest that the subject depicted in procession flags and portable altars depended on the benefactor’s ’guardian saint, the title of the church, Church festivals or renowned miraculous images present in the sanctuary. The choice of a subject was even more often determined by altar paintings. The analysis of the surviving images presented in the article aims at revealing whether the altar paintings that provided creators of procession flags and portable altar paintings with subjects were also regarded as a source of iconography. Thus the surviving images of procession flags and portable altars are compared with altar paintings in terms of subjects and composition. The research was made complicated by the fact that the surviving material was fragmentary. The majority of articles found in more than 70 Samogitian churches date from the 19th century. The examples offered from churches of Barstyčiai, Lieplaukė, Seda, Tryškiai, Žemaičių Kalvarija suggest that paintings of procession flags and altars derive from altar paintings in terms of the choice of composition, even if the means of representation are different from those of the prototype. Exact copies of altar paintings are rather rare. Given an inadequate amount of surviving processional materials in written sources it is difficult to say how often they were a created drawing on altar painting.