Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Knyga / Book
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ikimokyklinio amžiaus vaiko raida: žaidimas ir savireguliacija
Publication Data:
Kaunas : Vitae Litera, 2015.
Notes:
Kiti autoriai: M. Brėdikytė, A. Brandišauskienė, G. Sujetaitė-Volungevičienė. Bibliografija.
Contents:
Padėka — Įvadas — Kultūrinė-istorinė vaiko raidos teorija — Raidos samprata kultūrinėje-istorinėje psichologijoje ir pagrindinės sąvokos — Kultūrinė vaiko raida — Psichologinio amžiaus samprata — Sąveikos su suaugusiuoju vaidmuo ikimokyklinio amžiaus vaiko raidoje — Raidos krizių struktūra žaidimo metais — Trejų metų krizė kaip savireguliacijos prielaida — 6-7 metų vaiko raidos krizė — Vaiko raidos erdvės: žaidimas — Ankstyvosios vaiko raidos erdvės: žaidimas, žaidybinė veikla — Kultūrinės-istorinės psichologijos požiūris į žaidimo raidą — Savireguliacija tyrimuose ir praktikoje — Vykdomosios funkcijos kaip savireguliacijos rodiklis — Motyvacija ir emocijų reguliavimas — Savireguliacijos orientacija į tikslą — Aplinka kaip ankstyvojo amžiaus vaiko reguliavimo veiksnys — Kalba kaip savireguliacijos mediatorius: nuo asmeninės link vidinės kalbos — Vaiko sąveikos su suaugusiu pobūdžio kaita kaip savireguliacijos sąlyga — Žaidimas kaip savireguliacijos formavimosi erdvė — Menamo žaidimo gebėjimai ir vykdomųjų funkcijų formavimasis — Žaidimo taisyklių vaidmuo savireguliacijos formavimuisi — Žaidybinio dialogo svarba — Žaidėjo vaidmens ir veiksmų koordinavimo sąsajos — Žaidimų su taisyklėmis reikšmė — Kultūrinė-istorinė (vaiko) raidos procesų tyrimo metodologija — Naujų tyrimo metodų paieška: eksperimentinis genetinis metodas — Psichikos raidos procesų analizės vieneto problema — Kultūrinės-istorinės metodologijos iššūkiai — Savireguliacijos gebėjimų formavimosi analizės vienetas — Žaidimo intervencija, siekianti savarankiško žaidimo ir savireguliacijos — Menamą vaikų žaidimą skatinantys faktoriai — Žaidimo intervencija — Naratyvinio žaidimo programa — Istorijos pristatymas kaip naratyvo kūrimas — Programos veiklų planavimas — Suaugusiojo vaidmenys —Bendra ikimokyklinio amžiaus vaikų menamo žaidimo ir savireguliacijos gebėjimų empirinė apžvalga — Tyrimo metodika — Reali ikimokyklinio amžiaus vaiko žaidimo situacija ikimokyklinio ugdymo institucijose — Ikimokyklinio amžiaus vaikų menamo žaidimo dinamika — Vaikų savireguliacijos žaidimo metu dinamika — Vaiko menamo žaidimo lygio ir savireguliacijos sąsajos — Žaidimo intervencijos planavimas ir eiga — Intervencijos etapų schema — Intervencijos eiga — Papildomi pastebėjimai apie žaidimo planavimą — Žaidimo intervencijos rezultatai — Tyrimo metodika — Tyrimo rezultatai — Nuo socialinių santykių link individualių psichikos funkcijų — Tyrimų apibendrinimas ir diskusija — Tolimesnių tyrimų gairės — Literatūros sąrašas — Summary — Priedai.
Related Publications:
- Balansuojant tarp "paidia" ir "ludus": kompiuteriniai žaidimai mokyklos ugdymo(si) procese / Gintė Marija Ivanauskienė. Acta paedagogica Vilnensia. 2022, t. 48, p. 101-115.
- Kompiuterinių žaidimų integracija į mokymo(si) procesą mokykloje: naudoti, analizuoti, kurti / Gintė Marija Ivanauskienė. Scientific research in education. Vol. 3 / sudarė Monika Orechova, Dalija Gudaitytė. Vilnius: Vilniaus universiteto leidykla, 2020. P. 42-52.
- Tyrėjas vaikystės tyrimuose: pažiūros, įsitikinimai, jų raiška ir kaita / Daiva Malinauskienė, Audronė Juodaitytė. Pedagogika. 2019, 136, p. 5-16.
- Žaidimas kaip vaiko dorinių vertybių ugdymo veiksnys ikimokykliniame amžiuje / Placida Jasiūnaitė. Jaunųjų mokslininkų darbai. 2023, Nr. 53, p. 8-19.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/71903
Updated:
2022-01-11 15:08:10