Lyderystė visuomenės sveikatos studijose: Lietuvos visuomenės sveikatos studentų nuomonės tyrimas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lyderystė visuomenės sveikatos studijose: Lietuvos visuomenės sveikatos studentų nuomonės tyrimas
Alternative Title:
Leadership in public health study programs: results from Lithuanian public health students survey
In the Journal:
Sveikatos mokslai. 2012, t. 22, Nr. 5, p. 169-172
Summary / Abstract:

LTDarbo tikslas – įvertinti visuomenės sveikatos bakalauro programos studentų nuomonę apie lyderystės studijų poreikį. Tyrimo metodika. Lietuvos visuomenės sveikatos bakalauro studijų programos trečio ir ketvirto kurso studentai buvo apklausti 2011 metais. Apklausa buvo vykdoma Lietuvos sveikatos mokslų, Vilniaus bei Klaipėdos universitetuose. Tyrimo metu buvo išdalintos 187 anoniminės anketos (atsako dažnis 93,0 proc), į kurią be specialių uždarųjų klausimų buvo įtraukti ir atviri klausimai. Rezultatai. Tyrimas atskleidė, kad visuomenės sveikatos bakalauro studijų programos studentai norėtų mokytis lyderystės. Daugiau kaip pusė (53,4 proc.) visuomenės sveikatos bakalauro studijų programos studentų nurodė, kad neturi lyderystės dalyko studijų programoje ir 54,9 proc. iš jų norėtų, kad šis kursas būtų įtrauktas į studijų programą. Dauguma (86,8 proc.) studentų manė, kad norint tapti geru visuomenės sveikatos specialistu reikia turėti gerus lyderystės įgūdžius. Taip pat 63,8 proc. atsakė, jog lavinti lyderystės įgūdžius yra taip pat svarbu kaip tobulintis visuomenės sveikatos srityje. Studentai labiausiai norėjo, jog į lyderystės mokymus būtų įtrauktos šios temos: „Konfliktų sprendimo įgūdžiai“, „Praktinių bendravimo įgūdžių formavimas“ bei „Lyderystė komandinėje veikloje“. Išvados. Visuomenės sveikatos bakalauro studijų programos studentai mano, kad lyderystės įgūdžiai yra būtini visuomenės sveikatos praktikoje ir norėtų, jog į jų studijų programą būtų įtrauktas lyderystės dalykas. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kompetencijos; Lyderystė; Visuomenės sveikatos specialistas; Competences; Excellence; Leadership; Public health specialist.

ENThe aim of the study was to evaluate the attitudes of public health undergraduate students regarding the need of leadership training. Methodology. The cross sectional survey was carried out in the year 2011. The questionnaires has been distributed to all public health undergraduate students (3rd and 4th year) from Lithuanian University of Health Sciences, Vilnius University and Klaipeda University (N=187). Response rate was 93%. The anonymous questionnaires included both multiple-choice and open-ended questions. Results: The findings suggested that undergraduate public health students were interested to study leadership. More than a half (53.4%) of students responded that they do not have leadership course in their study programmes. More over, 54.9% of them expressed the will to have it. Majority (86.6%) of students were convinced that public health leadership skills are necessary for modern public health specialists; 63.8% considered that leadership training is the same importance as development of competences in public health area. Conclusions: The undergraduate public health students agreed that leadership skills are necessary in public health practice. Majority of students has expressed the will to have leadership training in their public health studies. [From the publication]

ISSN:
1392-6373; 2335-867X
Related Publications:
Evaluation of leadership competencies of executives in Lithuanian public health institutions / Mindaugas Stankūnas, Skirmantė Sauliūnė, Tony Smith, Mark Avery, Linas Šumskas, Katarzyna Czabanowska. Medicina. 2012, t. 48, Nr. 11, p. 581-587.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/71642
Updated:
2021-02-25 09:43:31
Metrics:
Views: 14    Downloads: 1
Export: