Magistrantūros studijų programa "Karjeros edukologija": modernus požiūris į karjeros valdymą

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Magistrantūros studijų programa "Karjeros edukologija": modernus požiūris į karjeros valdymą
Alternative Title:
Master’s degree study programme "Career education": modern position to career management
In the Journal:
Švietimas: politika, vadyba, kokybė [Education Policy, Management and Quality]. 2017, vol. 9, no. 2, p. 98-106
Summary / Abstract:

LTSparti visuomenės gyvenimo kaita keičia požiūrį į profesinį informavimą ir konsultavimą – žmogui būtina ne tik suteikti informaciją, bet ir ugdyti karjeros planavimo įgūdžius, t. y. išmokyti priimti ir įgyvendinti realius sprendimus dėl savo karjeros, prisitaikyti prie nuolat vykstančių pokyčių ir savarankiškai priimti sprendimus. Sėkminga karjera yra pagrindinė sąlyga asmenybės socialinei adaptacijai, jos pasitikėjimui savo jėgomis, atsakingumui bei gyvenimo stabilumui, galimybei planuoti savo ir šeimos ateitį. Visuomenei žmogaus karjera taip pat labai svarbi, nes optimalus jos narių pasiskirstymas įvairiose veiklos srityse sudaro sąlygas racionaliam žmogiškųjų išteklių panaudojimui, o visa tai tiesiogiai daro įtaką socialinei pažangai. Šiaulių universitete vykdoma edukologijos krypties antros pakopos (magistrantūros) studijų programa Karjeros edukologija rengia karjeros specialistus, gebančius moderniai suprasti karjeros procesą. Programos poreikį patvirtina pokyčiai visuomenėje, veiklos pasaulyje ir švietimo sistemoje. Karjeros edukologijos studijų programos tikslas - parengti aukštos kvalifikacijos karjeros edukologijos specialistus, kurie įgytų ugdymo(si) karjerai teorines sampratas bei gebėtų jas taikyti planuodami, modeliuodami ugdymo(si) karjerai procesą, taikant efektyvias profesijos rinkimosi ir karjeros plėtotės bei planavimo strategijas. Edukologijos krypties studijų programai Karjeros edukologija yra būdingas tarpdalykiškumas, integruojantis įvairių mokslo sričių idėjas. Tai atsispindi programos turinyje. Studijų metu studentai įgyja daugiafunkcinį (politinį socialinį, edukologinį, kultūrinį) profesinės karjeros ir veiklos supratimą, leidžiantį įveikti stereotipus bei planuoti karjeros strategiją multikultūrinėje, pliuralistinėje demokratinės visuomenės aplinkoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Karjeros valdymas; Magistrantūros studijų programa; Veiklos pokyčiai; Career education; Career management; Changes in activities; Master studies program; Professional orientation; Study programme; Vocational guidance.

ENLithuanian economic success mostly depends not on how much of the youth graduate studies in higher education, but on that, if each of them in their activity and working world finds a place corresponding mostly to their demands and abilities. Therefore, effectively provided professional orientation, information, consultation and career projection and planning services become important both for education system and for labour market and their interaction. Namely, these services help to better use human resources, because favourable conditions are formed for people ability and interest compatibility with current learning and occupation possibilities. Professional consultation and orientation, career planning services have to be the most important element of learning and occupation policy at national, regional and local levels, also a constitutive part of labour market policy. Second stage (master’s degree) study programme in social sciences Career Education carried out in Siauliai university prepares career specialists, able to understand career process in a modern way and provide professional orientation, information, consultation and planning services. During the studies it is sought to form conditions for the person to acquire university master’s degree in social sciences (education) based on direction related scientific research, assuring educational culture continuation, conforming to the newest technology level, corresponding to lifelong learning and harmonious development attitudes. [From the publication]

ISSN:
2029-1922
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/71494
Updated:
2021-02-25 09:58:31
Metrics:
Views: 37    Downloads: 8
Export: