Monografijos pagrindu suteiktas habilituoto socialinių mokslų daktaro laipsnis (Klaipėdos universitetas, 2002). Bibliografija ir asmenvardžių rodyklė.
Contents:
Įvadas — Mokytojo autoritetui keliamų reikalavimų veiksniai — Ugdymo sampratos veiksnys: Tradicinės ir modernios lietuvių pedagogų teorijos; Lietuvoje plintančios užsienio pedagoginės teorijos — Kraštui reikalingo žmogaus ugdymo tikslo įgyvendinimas — Laisvos, neutralios ir konfesinės mokyklos idėjų realizavimas — Mokytojo autoriteto susidarymo sąlygos — Mokytojo pašaukimas kaip pedagoginio autoriteto sąlyga — Pedagoginė savimonė — Savęs pažinimas — Mokinio pažinimas — Pedagoginis talentas — Mokytojo autoritetas – asmenybės ugdymo priemonė — Pedagoginio statuso funkcinio ir moralinio autoriteto samprata — Mokytojo autoriteto bruožai: Mokytojo idealas – žmoniškumas; Asmenybės inteligencija ir inteligentiškumas; Didaktinis kūrybingumas; Nuolatinis tobulinimasis; Tautiškumas — Mokytojo dorybės kaip jo autoriteto raiška: Pedagoginė meilė; Teisingumas; Veiklumas — Mokytojo autoriteto vaidmuo ugdymo vyksme — Mokytojo pasaulėžiūros ir autoriteto įtaka ugdymui — Dvasinių ir fizinių savybių dermės idėja neautoritarinio ugdymo teorijose — Autoritetingas mokytojas – jaunatvės jėgų puoselėtojas — Mokytojo autoriteto samprata 1918-1940 m. nūdienos ugdymo praktikos kontekste — Autoriteto definicija, struktūra — Autoriteto ypatumai — Autoriteto raiškos formos — Autoritetingo mokytojo vaidmuo neautoritarinio pobūdžio ugdymo procese — Išvados — Literatūra — Zusammenfassung — Pavardžių rodyklė.
Teacher's position in Lithuanian society / Dalia Survutaitė. Enkulturation durch sozialen Kompetenzerwerb / Gerd-Bodo von Carlsburg (Hrsg.). Frankfurt, M.: Lang, 2011. P. 323-337.