Monografijos pagrindu suteiktas habilituoto socialinių mokslų daktaro laipsnis (Vilniaus pedagoginis universitetas, 2000). Bibliografija.
Contents:
Įvadas — Švietimo vadyba: Švietimo vadybos apibrėžimas, funkcijos, ryšys su giminingomis sąvokomis ir vieta edukologijos mokslų sistemoje; Švietimo vadybos raida ir aktualios dabarties problemos; Teoriniai švietimo vadybos modeliai; Švietimo vadyba Lietuvoje — Švietimo kaita: Švietimo kaitos samprata; Planingos švietimo kaitos dėsningumai; Švietimo sistemos centralizacija/decentralizacija kaip esminė švietimo kaitos problema; Švietimo vadovų veikla kaitos sąlygomis — Švietimo kaitos kai kuriose Vakarų, Centrinės ir Rytų Europos šalyse analizė: Švietimo kaitos Vakarų Europoje pavyzdžiai – reformos Anglijoje ir Skandinavijos šalyse; Švietimo kaita Centrinėje ir Rytų Europoje; Švietimo kaita Lietuvoje — Lietuvos švietimo vadovų požiūris į kaitą: Tyrimo tikslai ir uždaviniai, metodai ir eiga; Švietimo kaitos/reformos vertinimas; Švietimo centralizacijos/decentralizacijos vertinimas; Funkcijų pasidalijimo tarp įvairių švietimo grandžių vertinimas; Kvalifikacijos tobulinimo/atestavimo vertinimas; Sąryšiai tarp įvairių kaitos aspektų vertinimo; Sąryšiai tarp įvairių kaitos aspektų vertinimo ir tiriamųjų biografinių charakteristikų; Požiūrį į kaitą lemiantys faktoriai ir sąryšiai tarp jų; Rezultatų aptarimas — Išvados ir rekomendacijos — Literatūra.