LTStraipsnyje aptariamas J, Žymantienės-Žemaitės kūrybos ugdomasis poveikis dabartinio nuolatinio mokymosi kontekste. Apžvelgiant svarbesnius dokumentus minimu aspektu, siejant juos su archyvine medžiaga ir minimos rašytojos bei jos bendraamžių pedagogine mintimi, išryškinami nauji pedagoginio bendradarbiavimo argumentai. Tai liudija iškilios daraktorės praktinės veiklos atspindžiai jos grožinėje kūryboje, turėję ugdomąjį poveikį, kuris yra svarbus ir dabar, rengiant mokytojus Lietuvos mokyklai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Nuolatinis mokymasis; Daraktoriai; Kūryba; Pedagoginis bendradarbiavimas; Continuous education; Daractor; Creation; Pedagogical cooperation.
ENThe article discusses the educational influence of J. Žymantienė-Žemaitė’s creation in the context of the present-day continuing learning. Having reviewed more significant documents on this aspect and having related them with the archival material as well as the writer’s and her contemporaries’ pedagogical thought the author highlights new arguments of pedagogical cooperation. This is witnessed by the prominent teacher’s practical activities reflected in her fiction which had an educational impact. This impact is important nowadays as well for educating teachers of Lithuanian schools.