LTMokymasis mokytis išlieka svarbus visą gyvenimą trunkančio mokymosi procese, asmeninių, profesinių ir pilietinių aspektų kontekste: tiek ankstyvojoje, vidurio ir vėlyvojoje suaugystėje. Ankstyvojoje suaugystėje mokymasis mokytis yra svarbus siekiant darbo; vidurio suaugystėje – išlaikant darbo vietą, siekiant karjeros, o vėlyvojoje suaugystėje vyresnio amžiaus žmonėms tai daugiau susijęs su jų veikla (Staniulevičienė, 2014). Vadinasi, mokytis svarbu visą gyvenimą, o mokymasis mokytis ir jo konstruktas yra aktuali ir įvairiapusė sritis, atvira naujiems tyrimams. Šiame straipsnyje aptariamas mokymasis mokytis kaip sudėtingas darinys. Šio tyrimo objektas – suaugusiųjų mokymosi mokytis konstrukto samprata. Tikslas – atskleisti mokymosi mokytis kons-trukto sampratą, išryškinant mokymąsi mokytis skirtingų veiklų metu. Keliami du pagrindiniai uždaviniai: apibrėžti vieną iš bendrųjų kompetencijų – mokymąsi mokytis bei išryškinti mokymosi mokytis kompetencijas ieškant darbo vietos ir stengiantis ją išlaikyti, siekiant profesinės karjeros, visuomeninėje veikloje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kompetencija; Mokymosi mokytis konstruktas; Suaugusieji; Adults; Competence; Learning to learn construct.
ENLearning to learn remains important in the context of lifelong learning in personal, professional, and civic aspects: in the early, middle, and late adulthood. In the early adulthood, learning to learn is relevant to young adults when looking for a job; in the middle adulthood, learning to learn is relevant to adults maintaining the position in the workplace; and in the late adulthood, learning to learn for elderly is more associated with their social activities (Staniulevičienė, 2014). It means that learning to learn is important during all life, the process of learning to learn and the construction of it is the problematic field. [From the publication]