Implementing interdisciplinarity in career guidance for secondary school students in forestry and wood, metal and machinery, agriculture and food sectors of industry

Collection:
Sklaidos publikacijos / Dissemination publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Implementing interdisciplinarity in career guidance for secondary school students in forestry and wood, metal and machinery, agriculture and food sectors of industry
Alternative Title:
Tarpdiscipliškumo diegimas, konsultuojant vidurinių mokyklų moksleivius dėl karjeros miškininkystės ir medienos apdirbimo, metalo apdirbimo, mašinų gamybos, žemės ūkio bei maisto pramonės sektoriuose
In the Journal:
Holistinis mokymasis [Holistic learning]. 2017, 3, p. 53-61
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatomi kompetencijų poreikio tyrimo, atlikto miškininkystės bei medienos apdirbimo, metalo apdirbimo, mašinų gamybos ir žemės ūkio bei maisto pramonės sektoriuose Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, rezultatai. Šiuo tyrimu įgyvendintas Erasmus+ strateginių partnerysčių projektas „Tarpdisciliniškumo diegimas karjeros konsultavimo srityje“. Atliekant kompetencijų poreikio tyrimą, buvo apklausiami įmonių atstovai. Taip buvo siekiama nustatyti konsultuojant dėl karjeros reikšmingus darbo procesus bei kompetencijas dizaino, gamybos technologijų ir verslo ekonomikos srityse. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Baltijos šalys (Baltic states); Dizainas; Ekonomika; Karjeros konsultavimas; Kompetencija; Pramonė; Tarpdiscipliniškumas; Tarpdiscpliniškumas; Technologijos; Verslo ekonomika; Vidurinės mokyklos mokiniai; Baltic States; Career guidance; Carrer guidance; Competence; Design; Economics; Industry; Interdisciplinarity; Secondary school students; Technologies.

ENThe paper presents the findings of the competence needs analysis performed in order to determine the employers’ needs for their staff competencies in design, technology and economics in the sectors of forestry and wood, metal and machinery, agriculture and food industry in Lithuania, Latvia and Estonia. This study was performed as a part of the implementation of the Erasmus+ Strategic Partnership Project "Implementing Interdisciplinarity in Career Counselling". A survey of company representatives was carried out in order to identify the work processes and the competencies in product design, production technologies and economics that are the most relevant to career guidance. [From the publication]

DOI:
10.7220/2351-7409.3.5
ISSN:
2424-4104; 2351-7409
Related Publications:
From the analysis of work-processes to designing competence-based occupational standards and vocational curricula / Vidmantas Tūtlys, Georg Spöttl. European journal of training and development. 2017, 41, 1, p. 50-66.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/71335
Updated:
2021-04-09 10:41:18
Metrics:
Views: 25
Export: