LTRietavo Šv. Arkangelo Mykolo bažnyčia yra neoromaninių formų, pastatyta 1873 m. Bažnyčioje yra septynių altorių ansamblis, sukurtas iš marmuro (penki altoriai) ir betono (du altoriai). Marmuriniai altoriai monumentalesni, juose dominuoja architektūrinės neogotikinių formų detalės. Betoniniai altoriai puošnesni, neobizantinių formų, puošti raižytais ornamentais. Didysis altorius – Švč. Mergelės Marijos ėmimo į dangų, jame yra renesansinės itališkos tapybos Švč. M. Marijos ėmimo į dangų paveikslas. Presbiterinėje bažnyčios dalyje yra du altoriai: dešinysis Šv. Arkangelo Mykolo (Rietavo bažnyčios titulo), kairysis – Šv. Barboros altorius. Transepto gale, kairėje, yra Šv. Šeimos, dešinėje – Nukryžiuotojo altorius; jame yra Nukryžiuotojo skulptūra (medis, polichromija). Skulptūros plastika – barokinė, tradicinės – trijų vinių – ikonografijos, datuotina XVIII a. Abiejų altorių tabernakuliuose yra šventųjų relikvijos. Kita dviejų altorių pora išsiskiria savo plastika ir medžiagų panaudojimu, altoriai – betoniniai su marmuro inkrustacijomis, tūriniai. Kairės pusės altoriuje yra Švč. M. Marijos skulptūra, viršutiniame tarpsnyje – Švč. Jėzaus Širdies skulptūra. Dešinėje pusėje analogiškai – Šv. Antano, o viršuje – Šv. Pranciškaus skulptūros. Abu altoriai brolijų. Visi bažnyčios altoriai sukurti vienodu stiliumi, dekorui daugiausia naudojant marmuro inkrustacijas; visi atvežtiniai, sukurti 1873 m. Belgijoje. Rietavo bažnyčios interjeras yra vientisas ir vienas vertingesnių XIX a. romantizmo stiliaus atvežtinės profesionaliosios dailės kūrybos pavyzdžių Lietuvos provincijoje.Reikšminiai žodžiai: Sakralinė dailė; Bažnyčios; Retabulai; Altoriai; Paveikslai; Rietavas; Altar; Church.
ENThe structure of the St. Archangel Michael church in Rietavas is of the period of neo-Romanticism; it was built in 1873. The church contains a complex of seven altars; five of them are marble and the other two – concrete. Marble altars are more monumental with dominating neo-Gothic details. Concrete altars are more ornate, neo-Byzantine and decorated with ornamental carvings. The great altar of Holy Virgin Mary Ascend to Heaven is decorated with the Italian Renaissance painting of Holy Virgin Mary Ascend to Heaven. The church presbytery contains two altars: St. Archangel Michael (Rietavas church title) on the right and St. Barbara on the left. At the end left-side of the transept there is an altar of the Holy Family and on the right-side – Crucifix with a Crucifix sculpture (wood, polychrome). Sculpture style is Baroque of the traditional three-nail iconography; it dates back to the 18th c. Tabernacles of both altars are decorated with relics of the saints. The other pair of concrete volume marble-incrusted altars is distinctive for its plastics and materials. The left altar is decorated with a sculpture of the Holy Virgin Mary and a sculpture of the sacred Heart of Jesus Christ at the top. Similarly, on the right side with a sculpture of St. Anthony and St. Francis at the top. Both altars belong to brotherhoods. All church altars are of a similar style with marble incrustations. All were brought from and created in Belgium in 1873. Interior of the church of Rietavas is coherent and one of the most valuable examples of foreign professional art works of the 19th c. Romanticism in Lithuanian province.