LTDisertacijoje ugdymo(si) dalyvių įsitraukimas į technologijomis grindžiamą mokymo(si) (TGM) diegimą profesinio mokymo organizacijoje tyrinėtas organizaciniu ir asmeniniu lygmenimis. Darbas pagrįstas tyrimais, atskleidžiančiais sisteminį tiriamos problemos vaizdą ir nagrinėjančiais profesinio mokymo organizacijos pasirengimą įgyvendinti TGM; ugdymo(si) dalyvių – mokinių, mokytojų, administracijos darbuotojų –įsitraukimo į TGM diegimą galimybes ir motyvus, siekiant kokybiško ir atsakingo, besimokančiųjų poreikius atliepiančio, mokymo(si). Empiriniu tyrimu nustatyta, kaip Lietuvos profesinio mokymo organizacijos yra pasirengusios įgyvendinti TGM; išnagrinėta, kad šis procesas reikalauja strateginių ir pedagoginių sprendimų, žmogiškųjų ir materialiųjų išteklių plėtotės, taip pat, kad ugdymo(si) dalyvių įsitraukimas į TGM diegimą yra priklausomas nuo asmeninių ir organizacinių veiksnių, kurie yra profesinio mokymo organizacijos efektyvumo, inovacijų ir pokyčių bei organizacijos kultūros dalis. Disertaciniu tyrimu atskleistos TGM diegimo profesinio mokymo organizacijose prielaidos (įvertinus organizacijos ypatumus, kokybės politiką, kultūrą, ugdymo turinį); numatytas poreikis mokytojams ir administracijos atstovams kryptingai tobulinti gebėjimą taikyti TGM; įvertintas TGM diegimo į organizaciją ugdymo(si) dalyvių įsitraukimo pobūdis; pateiktos rekomendacijos, kaip tobulinti TGM diegimo procesą mokymo organizacijoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Įsitraukimas; Technologijomis grindžiamas mokymas(is); Ugdymo(si) dalyviai; Involvement; Technology-enhanced learning; Education participants.
ENIn this dissertation the involvement of education participants in implementation of TEL was researched on organisational and personal levels. The dissertation is based on research revealing systemic picture of the analyzed problem and exploring how vocational training organizations are prepared to introduce TEL and how this process is being carried out. The nature of participant involvement in TEL introduction in the training (learning) organization has been assessed and the guidance on how to improve the introduction of TEL in the educational organization has been provided. Empirical research has shown that the Lithuanian vocational training organizations are prepared to introduce and implement TEL, however, this process requires a variety of strategic and pedagogical solutions, the development of human and material resources. The TEL introduction into the vocational training organization is cultural development, support and opportunities for development for each member of the community in the organization, promoting learning. The research revealed that it is necessary to strengthen and activate the TEL system of support, which is likely to promote greater confidence and responsibility when developing training programmes, structuring the training (learning) material and providing educational services. The support of teachers through professional development is another factor determined in the research that requires special organizational support and the perception of teachers, that TEL will constantly oblige them to improve information technology skills not only at the level of knowledge, but also the integration of technology into the curriculum and methods. [From the publication]