LTTyrimo tikslas – atskleisti sporto mokyklų mokinių socialinės atsakomybės ugdymo ypatumus. Teoriškai pagrįstas sporto mokyklų mokinių socialinės atsakomybės ugdymo prielaidos ir socialinės atsakomybės ugdymo struktūra, ugdymo modelis ir pagal jį parengta socialinės atsakomybės ugdymo programa. Konstatuojamojo tyrimo metu nustatyta, kad 17 – 18 metų futbolininkai pasižymi didesniais socialinės atsakomybės rodikliais nei 15 – 16 metų futbolininkai. Po ugdomojo eksperimento statistiškai reikšmingai (p < 0,05) sustiprėjo eksperimentinės grupės sporto mokyklų mokinių teigiamas požiūris į socialinės atsakomybės svarbą, į visuomeninę veiklą, į socialinį aktyvumą, į socialinę atsakomybę sportinėje veikloje, į sportinę veiklą, į moralinę savivoką, taip pat sustiprėjo bendrasis suvoktos socialinės atsakomybės lygis, tvarkingumas, pareigingumas, bendrasis sąmoningumo lygis, gebėjimų ugdymo vertybių raiška, moralinių vertybių raiška, drąsa, savitvarda, prosocialus elgesys su varžovais, pagarba kitiems, rūpinimasis kitais, socialinė atsakomybė treniruočių ir varžybų metu, socialinė atsakomybė gyvenimiškose situacijose ir bendrasis socialinės atsakomybės lygis. Interviu su tėvais atskleidė, kad eksperimentinės grupės tėvai pasižymėjo gilesniu požiūriu į socialinę atsakomybę ir jos ugdymą sporto mokyklose bei labiau išreikštais socialiai atsakingo elgesio pokyčiais nei kontrolinės grupės tiriamieji.Reikšminiai žodžiai: Socialinė atsakomybė; Sporto mokyklų mokiniai; Ugdymo programa; Social responsibility; Sport schools students; Education programme.