Ankstyvas romų vaikų pasitraukimas iš švietimo sistemos Vilniaus mieste : švietimo lauko analizė : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Ankstyvas romų vaikų pasitraukimas iš švietimo sistemos Vilniaus mieste: švietimo lauko analizė: disertacija
Alternative Title:
Early withdrawal of Roma children from school in Vilnius city: analysis of an educational field
Publication Data:
Vilnius, 2014.
Pages:
1 pdf (182 p.)
Notes:
Disertacija rengta 2009-2013 metais Lietuvos socialinių tyrimų centre. Daktaro disertacija (socialiniai mokslai) - 2014. Bibliografija.
Summary / Abstract:

LTDisertacija skirta socialinės reprodukcijos raiškos Lietuvos švietimo sistemoje analizei, kuri atlikta tiriant ankstyvo romų vaikų pasitraukimo iš ugdymo priežastis ir procesą Vilniaus mieste. Darbe pristatytas originalus ankstyvo pasitraukimo iš švietimo sistemos empirinio tyrimo modelis, kuriame į ankstyvą pasitraukimą žiūrima kaip į procesą, vykstantį galios santykiais apibrėžiamame švietimo lauke. Atliktame tyrime tiriamas reiškinys buvo analizuojamas keliais lygmenimis. Makro/ visuomenės lygiu, buvo analizuojami skirtingų romų etninės grupės kartų išsilavinimo rodikliai ir jų kaita 2001–2011 m. Mikro/ individualiame lygyje buvo stebimas ankstyvo pasitraukimo iš ugdymo procesinis pobūdis, analizuojant Kirtimuose gyvenančių romų vaikų pirmųjų dvejų metų dalyvavimo ugdyme patirtis. Mezo/ švietimo lauko lygiu vaikų ankstyvas pasitraukimas iš ugdymo analizuotas kaip procesas socialinėje erdvėje, t.y. kaip vaikų veiksenos strategija, formuojama per tarpasmeninį santykį su kitais ugdymo procese dalyvaujančiais veikėjais (tėvais, mokytojais, vaiko teisių priežiūros institucijų darbuotojais ir kt.). Disertacijoje pabrėžiama visuomenės socialinės nelygybės svarba romų vaikų ankstyvo pasitraukimo iš ugdymo procese – romų vaikų galimybės dalyvauti ugdyme nebuvo lygios kitų vaikų galimybėms, tačiau į šias esmines nelygybes tiriamame švietimo lauke nebuvo atsižvelgiama, aktualizuojant etninę skirtį tarp daugumos ir mažumos grupių. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Socialinė reprodukcija švietime; Lauko teorija; Romų studijos; Social reproduction in education; Field theory; Roma studies.

ENThe dissertation provides an analysis of social reproduction in the system of education of Lithuania exploring causes and processes of early withdrawal of Roma children from education in Vilnius. The work presents an original model of the empirical research where early withdrawal is approached as a process taking place in an educational field that is defined by power relations. The research undertaken approached the research phenomenon from several levels of analysis. On the macro/societal level, the analysis focused on the education indicators of different generations of the Roma ethnic group and their changes in 2001–2011. On the micro/individual level, the procedural character of early withdrawal from education was observed analysing experiences of the first two years of participation by Roma children from Kirtimai in education. On the meso/field level, the early withdrawal of children from education was analysed as a process in social space, i.e. as a strategic agency of children that is constructed through interpersonal relations with other actors involved in the educational process (parents, teachers, employees of the child's rights supervision authorities, etc.). The dissertation underlines the important role social inequality plays in the early withdrawal of Roma children from education – the opportunities of Roma children to take part in education were not equal to the opportunities of other children, however, these substantial inequalities were disregarded in the researched educational field. [From the publication]

Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/70587
Updated:
2022-01-25 19:45:40
Metrics:
Views: 68    Downloads: 22
Export: