Pradinių klasių mokinių kūrybinio rašymo gebėjimų ugdymas naudojant interaktyviąją lentą : disertacija

Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pradinių klasių mokinių kūrybinio rašymo gebėjimų ugdymas naudojant interaktyviąją lentą: disertacija
Alternative Title:
The Development of creative writing skills of primary school pupils using interactive whiteboard
Publication Data:
Vilnius, 2014.
Pages:
1 pdf (170 p.)
Notes:
eLABa – nacionalinė Lietuvos akademinė elektroninė biblioteka. ID: 2130545. Daktaro disertacija (socialiniai mokslai) - 2014. Bibliografija.
Summary / Abstract:

LTInformacinės ir komunikacinės technologijos gali būti tikslingai naudojamos kūrybinio rašymo gebėjimams ugdyti. Viena iš tokių technologijų, plačiai naudojamų užsienio šalių pradinio ugdymo procese, yra interaktyvioji lenta. Lietuvoje interaktyviosios lentos mokyklose pradėtos taikyti maždaug prieš septynerius metus, tačiau nebuvo atlikti edukologiniai tyrimai, nagrinėjantys šį edukacinės praktikos fenomeną, todėl išsikeltas tyrimo tikslas – įvertinti interaktyviosios lentos kaip papildomos mokymosi priemonės naudojimo poveikį pradinių klasių mokinių kūrybinio rašymo gebėjimams tobulinti. Darbe teoriškai pagrįstas informacinių ir komunikacinių technologijų vaidmuo pradinių klasių mokinių kūrybingumui, atskleista pradinių klasių mokinių kūrybinio rašymo gebėjimų ugdymo naudojant interaktyviąją lentą samprata bei sukurtas mokinių kūrybinio rašymo gebėjimų ugdymo naudojant interaktyviąją lentą modelis. Empirinėje tyrimo dalyje atskleista interaktyviosios lentos naudojimo įtaka pradinių klasių mokinių gebėjimams sukurti kūrybinio rašto darbo turinį, numatyti kūrybinio rašto darbo struktūrą bei įvertinta, kaip interaktyviosios lentos naudojimas susijęs su mokinių kalbinės raiškos gebėjimų formavimusi. Taip pat nustatyta, kokį poveikį mokinių kūrybinio rašymo gebėjimams ugdyti daro tokie socioedukaciniai veiksniai kaip mokinių lytis, šeimos aplinka, mokinių motyvacija, mokytojo taikomi ugdymo metodai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Kūrybinio rašymo gebėjimai; Pradinių klasių mokiniai; Interaktyvioji lenta; Creative writing skills; Primary school pupils; Interactive whiteboard.

ENInformation and communication technologies can be used purposefully for the development of creative writing skills. One of such information and communication technologies, which is widely used in foreign primary education, is interactive whiteboard. In Lithuania interactive whiteboards were introduced into schools about 7 years ago, but no studies have been conducted in order to examine this new phenomenon of the educational practice. Thus the research aims at evaluating the influence of the use of interactive whiteboard as an additional learning tool on the improvement of creative writing skills of primary school pupils. The role of ICT to primary school pupils’ creativity, the concept of the use of interactive whiteboard for the development of primary school pupils’ creative writing skills were theoretically substantiated and the model the use of interactive whiteboard for the development of primary school pupils’ creative writing skills was created. In the empirical part of the research the influence of the use of interactive whiteboard on pupils’ abilities to create the content of a creative written text was revealed and the impact of the use of interactive whiteboard on pupils’ abilities to provide the structure of a creative written text was examined. In addition to that, it was evaluated how the use of interactive whiteboard is linked to the formation of linguistic expression abilities of pupils and determined what influence such socio-educational factors as pupils’ gender, family environment, pupils’ motivation, educational methods applied by the teacher make on creative writing skills of primary school pupils. [From the publication]

Related Publications:
The Potential of digital tools for developing pre-school children's language skills: teachers' experiences / Rasa Braslauskienė, Erika Turauskienė, Reda Jacynė. Regional formation and development studies. 2024, Nr. 2 (43), p. 5-16.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/70579
Updated:
2022-02-07 17:20:06
Metrics:
Views: 44    Downloads: 13
Export: