LTParamos studentams aktualumas Europos aukštojo mokslo erdvėje siejamas su iššūkiais, kylančiais institucijose diegiant į studentą orientuotas studijas. Studijų rezultatų integravimas į studijų programas planuojant bei įgyvendinant aukštojo mokslo institucijų studijų turinį lemia daug fundamentalių pokyčių: sumažėjęs kontaktinių valandų skaičius tarp dėstytojo bei studento, didesnis dėmesys studentų savarankiškoms studijoms lemia tai, jog studentai netenka galimybės gauti neformalią emocinę paramą iš dėstytojų bei kitų besimokančiųjų, silpnėja bendruomeniškumo aukštojoje mokykloje jausmas. Atlikto disertacinio tyrimo metu parengtas paramos studentams idenfifikavimo modelis buvo pagrįstas Lietuvos koleginėse studijose studijuojančių studentų poreikių skirtumais. Empirinio tyrimo metu gauti rezultatai parodė, kad pagrindiniai veiksniai, lemiantys paramos studentams poreikių skirtumus Lietuvos koleginėse studijose yra studento studijavimo tikslas bei studento integracija į aukštąją mokyklą, o papildomi: studento įsipareigojimas darbo rinkoje, ankstesnė mokymosi patirtis, studento šeiminė padėtis bei gyvenamoji vieta. Nustatyta, kad Lietuvos koleginiame sektoriuje parama studentams yra aktualiausia dviejų grupių studentams: a) tradicinio amžiaus, pagal nuolatinę studijų formą studijuojantiems studentams, kurie neturi aiškaus studijavimo tikslo ir pasižymi žema integracija į aukštąją mokyklą; b) netradicinio amžiaus, pagal ištęstinę studijų formą studijuojantiems, darbinių ir (ar) šeiminių įsipareigojimų turintiems studentams. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Parama studentams; Koleginės studijos; Paramos paslaugos; Student support; Non-university higher education studies; Support services.
ENThe relevance of student support in the European higher education area is related to challenges faced when implementing student-centred studies. Integration of learning outcomes into study programmes when developing and delivering study curriculum at higher education institutions causes a number of fundamental changes, i.e. due to reduced number of teacher-student contact hours and greater attention to students’ individual studies, students lose an opportunity to receive informal emotional support from teachers and peer students and the feeling of belonging to the community of a higher education institution is weakening. The student support identification model designed during the dissertation research was based on the differences of student needs at non-university higher education studies in Lithuania. The results of the empirical research have showed that the main factors that determine differences in support needs at non-university higher education studies in Lithuania are the learning aim and student integration into a higher education institution; meanwhile additional factors are: student responsibilities in the labour market, previous learning experience, student’s family status, and place of residence. The results of the research revealed that student support is the most relevant for two groups of students: a) traditional age, full-time students who do not have clearly formulated learning aims of their studies and are poorly integrated into a higher education institution; b) non-traditional age, part-time students who have work and (or) family-related responsibilities. [From the publication]