LTStraipsnyje aptariama ambivalentišką dabarties vaizdų kultūra ir vizualumo bei matomumo galios. Vaizdo industrializacija ir komunikacijos technologijų plėtra suteikia prieigą prie vaizdų, demokratizuoja patirtį ir stiprina pretenzijas į beribį matomumą. Taip sudaro palankias sąlygas globalaus vizualumo – standartinių struktūrų ir kodų, sklaidai. Augantis publikos noras ir poreikis žiūrėti, stebėti kitus ir eksponuoti save plečia vaizdų industrijos karalystę, ją mistifikuojant ir padedant manipuliuoti kolektyvine sąmone. Todėl straipsnyje atidžiau tyrinėjamos vizualumo struktūros: kaip jos apibrėžia regėjimo horizontus, kaip stiprina autoritetą, simbolines ir finansines galias, kaip įtvirtina tam tikrus matymo ir suvokimo būdus, kaip sukuria herojus ir žvaigždes, kurie pritraukia publikos dėmesį, kaip individas atsiduoda stebėjimų ir susitapatinimų žaismei. Tyrinėjama vaizdinija ir praktika, primetanti savo valią socialinei ir kultūros sąrangai. Aptariama socialinė vaizdo galia – vaizdų įsitraukimas į visuomeninį gyvenimą. Analizuojamas iš kino industrijos kilęs žvaigždžių kultas, kuris matomumą paverčia kapitalo forma. Regimasis kapitalas nustelbia simbolinio ir kultūrinio kapitalo galias. Tai lemia radikalius pokyčius įvairiuose socialinio, kultūrinio ir politinio gyvenimo laukuose. Žvaigždžių kultas sukuria įvaizdžius ir suformuoja naujojo elito sampratą. Socialiniai tinklai lemia tolesnes spektaklio visuomenės transformacijas. Įsigali neperregimos tikrovės vaizdas, kupinas estetizmo, emocijų ir žaismės, noro pasirodyti, nukonkuruoti, laimėti.Reikšminiai žodžiai: Asmens tapatybė; Ekranosfera; Fotografavimas; Fotografija; Globalizacija; Masinės medijos; Matomumas; Matomumo kapitalas; Socialiniai tinklai; Tapatybė; Vaizdo kultūra; Vizualumas; Įtinklinta visuomenė; Įžymybių kultas; Įžymybės; Capital of visibility; Celebrities; Cult of celebrity; Globalization; Identity; Mass media; Networked society; Personal identity; Photography; Photograpying; Screensphere; Social networks; Visibility; Visual culture; Visuality.