LTDidėjančio tarptautinio bendradarbiavimo ir mobilumo kontekste aukštojo mokslo siekimas tampa būtina kiekvieno asmens kvalifikacijos įgyjimo bei išsaugojimo sąlyga ir yra suvokiama kaip priemonė, padedanti plėsti žinias, tobulinti gebėjimus ir ugdyti savo asmenybę. Įvertinus temos aktualumą, tyrimo tikslas – nustatyti pirmosios pakopos studentų turizmo srities studijų programos pasirinkimo motyvus, šių studijų proceso ypatumus. Straipsnyje teoriniu aspektu nagrinėjamos nūdienos tyrėjų tiriamos aktualios studijų pasirinkimo motyvų dimensijos. Kokybiniu tyrimu išsiaiškinti pirmosios pakopos turizmo srities studentų studijų pasirinkimo motyvai, nustatyta, kaip jie vertina darbo galimybes ir ateities planus, siejamus su turizmo sritimi. Taikant kiekybinį tyrimą, nustatyti pirmosios pakopos turizmo srities studentų studijų pasirinkimo motyvai, susiję su asmeniniais, studijų organizavimo ypatumais bei darbo galimybių, savo ateities profesinėje veikloje, susijusioje su turizmo sritimi, vertinimu. Atlikta statistinė duomenų analizė atskleidė studentų asmeninių ypatumų ir darbo galimybių turizmo srityje ryšį. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Motyvacija; Pirmosios pakopos studijos; Profesijos pasirinkimo veiksniai; Studijų pasirinkimo motyvai; Turizmo srities studijos; BA studies; Factors of choosing profession; Motivation; Study choice motives; Tourism studies.
ENIn the context of increasing international coolaboration and mobility, higher education becomes a necessary condition for personal qualification acquisition and preservation. It is perceived as a means of deepening knowledge, development of skills and one’s own personality. The topic is relevant. Its aim is to determine students’, and the peculiarities of the study process. The article theoretically deals with the dimensions of the study choice motives of contemporary students. With the help of the qualitative research, the motives of first cycle study programme choice were determined and students’ opinions of their employment possibilities and future plans associated with the sphere of tourism. Applying the quantitative research, the motives of first cycle study programme choice associated with personal, study organization, employment, one’s future professional activity in the sphere of tourism were determined. Statistic data analysis disclosed the relations between students’ personal peculiarities and employment possibilities in the sphere of tourism. [From the publication]