Lietuvos kolegijose studijuojančių studentų tipai bei jų dinamika priklausomai nuo studijų kurso ir formos

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvos kolegijose studijuojančių studentų tipai bei jų dinamika priklausomai nuo studijų kurso ir formos
Alternative Title:
Students’ types and their dinamics depending on form of studies and year: the case of Lithuanian colleges
In the Journal:
Mokslo taikomieji tyrimai Lietuvos kolegijose [Applied research at the colleges of Lithuania]. 2015, t. 1, nr. 11, p. 245-252
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pristatomo tyrimo tikslas yra nustatyti Lietuvos kolegijose studijuojančių studentų tipus bei jų dinamiką priklausomai nuo studijų kurso ir formos. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad studentų tipai gali būti išskiriami pagal studento integracijos į aukštąją mokyklą lygmenį ir studento studijavimo tikslą. Vertinant pagal studento integracijos į aukštąją mokyklą lygmenį buvo nustatyta, kad Lietuvos valstybinėse kolegijose yra didžiausias procentas bendradarbiaujančio, akademinio ir profesinio tipo studentų. Nustatyta, kad bendradarbiaujančio tipo studentų procentas kiekvienais studijų metais palaipsniui mažėja, o profesinio – didėja. Bendradarbiaujančio ir profesinio tipo studentai yra labiau linkę rinktis nuolatinę studijų formą, o akademinio ir nekonformistinio – ištęstinę. Vertinant pagal studento studijavimo tikslą nustatyta, kad Lietuvos kolegijose didžiausia dalis studijuojančių studentų yra profesinio tipo. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad pereinamojo ir profesinio tipo studentų tolygiai mažėja didėjant studijų kursui, o „atsitiktinai įkritusio“ tipo studentų daugėja. Nustatyta, kad nuolatinę studijų formą yra linkę rinktis pereinamojo ir profesinio tipo studentai, o ištęstinę – „atsitiktinai įkritusio“, eksperimentinio bei žvalgomojo tipo studentai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Koleginės; Koleginės studijos; Studento integracija į aukštosios mokyklos gyvenimą; Studentų tipologija; Studijavimo tikslas; Studijos; College; College studies; Purpose of studying; Student integration in the life of higher education institution; Student integration into higher education school; Student typology; Studio; Study aim; Typology of students.

ENThe aim of the research was to identify the types of students and their dynamics depending on form of studies and year in Lithuanian colleges. The results of the research have showed that a student could be ascribed to different student type depending on the learning aim and the level of student’s integration into a higher education institution. It has been carried out that depending on the student’s integration into a higher education institution the biggest part of students in Lithuanian colleges belong to collegiate, academic and vocational types of students. The results of the research have showed that the percentage of collegiate type students is decreasing with every study year and vocation type of students is increasing. Collegiate and professional types of students more often choose full-time studies, while academic and non-conformist types of students choose part-time studies. The research results have showed that depending on the learning aim the biggest part of students in colleges belong to vocational type of students. It has been established that the numbers of transfer and vocational type of students are decreasing with every study year and "drop-in", experimental and exploratory types of students are increasing. Transfer and vocational type of students are more likely to choose full-time studies, while part-time studies are more often chosen by "drop-in", experimental and exploratory types of students. [From the publication]

ISSN:
1822-1068; 2335-8904
Related Publications:
Studijų kokybės terminų žodynas / Kęstutis Pukelis, Antanas Smetona. Vilnius : Vilniaus universitetas : 2014. 106 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/70364
Updated:
2019-12-08 15:45:51
Metrics:
Views: 23
Export: