LTMonografijoje aptariama naujas humanitarinis mokslas - estetologija - ir jo filosofinės prieigos. Žvelgiant tarpdiscipliniškai, analizuojami ir interpretuojami estetologijos pradmenys, atskleidžiama jų taikomoji reikšmė ir estetinė dvasingumo logika. Tyrimas atliktas trimis analizės vektoriais: pirmasis yra nukreiptas į gelminę pajautos, kaip ikikalbinio prasmių steigties šaltinio, prigimtį, antrasis - į prasmės steigtį veikiant pajautai, šios steigties galimybės sąlygas ir būdus, trečiasis - į egzistencialus, atveriančius pajautomis įgyjamą ir žodžiais bei sąvokomis išreiškiamą pajaustos patirties įvairovę. Monografija yra aktuali sprendžiant asmenybės tobulėjimo, ugdymo ir ugdymosi, pajautos ir mąstymo sąsajų problemas įvairiuose kontekstuose. Ji bus naudinga mokslo darbuotojams, dėstytojams ir mokytojams, moksleiviams ir studentams, tėvams ir politikams, visiems, kuriems rūpi esminiai žmogaus kūrybiškumo, dvasinio tapatumo, saviugdos ir dvasingumo sklaidos klausimai.Reikšminiai žodžiai: Vydūnas, antroposofija, teosofija, etika, estetika; Vydūnas, Anthroposophy, Theosophy, Ethics, Aesthetics.
ENThe monograph deals with a new subject of humanities, aesthetology and its philosophical approaches. It examines and interprets the basics of the aesthetology, reveals its applied significance and aesthetic logic of spirituality in the interdisciplinary context. The research has been carried out following three analytical directions: the first focuses on the intrinsic nature of senses as the source of pre-speech meaning assignment; the second is concerned with the assignment of meaning under functioning of senses, and conditions and means of this assignment possibility; and the third deals with existentials revealing the diversity of the experience gained through senses and expressed in words and notions. The study is relevant in dealing with the issues of personal development, education and self- education, and the relationship between senses and thinking in different contexts. The monograph will be useful for the academic community, educators, students, parents, and politicians, all those who are concerned with the essential issues of human creativity, spiritual identity, self-education and spiritual dissemination.