LTViena esminių dabarties ikimokyklinės pedagogikos tendencijų – skatinti ir palaikyti vaiko žaidimą, kurio pagrindinis komponentas yra žaismingumas. Daugelio mokslininkų teigimu žaismingumas vaiko veikloje atsiskleidžia per spontaniškumą, juokavimus, laisvus judesius veikiant, mimikas, gestus, ir pan. Straipsnyje analizuojama kaip žaismingumą vaikų veiklose supranta ir vertina ikimokyklinio ugdymo raida panašių ir skirtingų šalių (Lietuvos ir Graikijos) ikimokyklinio ugdymo pedagogai. 2014 metų vasario – rugsėjo mėnesiais atlikto tyrimo metu dalyvavusių per 380 pedagogų iš LIetuvos ir Graikijos ikimokyklinio ugdymo įstaigų atsakymai parodė ryškius skirtumus vertinamuoju aspektu. Vienas pagrindinių skirtumų – Lietuvos pedagogai vaikų žaismingumą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Graikijos darželiai; Ikimokyklinė pedagogika; Lietuva, Graikija; Lietuvos darželiai; Pedagogų požiūris; Vaiko žaidimai; Žaidimiškumas; Žaismingumas; Greece preschool education institutions; Lithuania, Greece; Lithuanian preschool education institutions; Playfulness; Pre-school education, pedagogy of play; Teachers attitudes.
ENPlayfulness is an integral part of a pedagogy of play and includes elements such as humour, teasing, mimicry, riddles and rhymes, singing and chanting, shared activity in different contexts and with different resources (human and material), laughter, clowning, fooling around, inventing rules and rituals to begin, maintain and end play, wit, spontaneity, telling and laughing at jokes. Development of pre-school education in Lithuania and Greece has similarities and differences. The research was carried out in February/September, 2014 in pre-school education institutions of Lithuania and Greece. The chosen method of a research is a written survey. 186 teachers in Lithuania and 197 teachers in Greece filled in a questionnaire. When analyzing the data regarding the playful atmosphere teachers attempted to foster in kindergarten, the differences between the countries were statistically highly significant in all cases but one. [From the publication]