LTŠiomis dienomis, vykstant aktyviems socioekonominiams pokyčiams, ypač informacinių technologijų, žmonių bendravimo problema tampa vis svarbesnė ir sudėtingesnė. Šiame straipsnyje siekiama išanalizuoti socialinių medijų vaidmenį, puoselėjant universitetų ir studentų tarpusavio santykius. Atliktas tyrimas. Tarptautinio bendradarbiavimo pastangomis sukurtas tyrimo įrankis ir bandomasis tyrimas, kuriame dalyvavo studentai iš atrinktų Lietuvos bei Lenkijos universitetų. Tyrimo rezultatai atskleidė, kad „Facebookas“ yra akivaizdžiai pats populiariausias universitetuose bendravimo portalas tarp studentų. Jis labiausiai pripažįstamas kaip sparčios informacijos kaitos ir santykių puoselėjimo priemonė. Šie analizės rezultatai gali būti naudinga informacija ir universitetams, ir kitoms viešosioms įstaigoms, privačioms įmonėms, ypač socialinių tinklų operatoriams. Šiandien, tinkamas universiteto funkcionavimas neįsivaizduojamas be interneto, oficialaus tinklalapio ir socialinių tinklų profilių. Remiantis tyrimų rezultatais, galima teigti, kad Lenkijos ir Lietuvos studentai daugiausia naudojasi „Facebooku“: net 95 % studentų iš Lenkijos ir Lietuvos nurodo „Facebooką“ kaip pagrindinį socialinių ryšių portalą. Jis iki šiol labiausiai vertinamas kaip pagrindinė tiek sparčios informacijos sklaidos, tiek santykių kūrimo priemonė. Kiti socialiniai tinklai, apie kuriuos klausta, nurodyti kaip veikiau informaciniai, kuriuose atrandama informacija tik papildo tą, kuri regima pagrindiniame bendravimo socialiniame tinkle „Facebook“. Ta papildoma informacija dažniausia pateikta paveiksliukais, medijų failais ar trumpomis žinutėmis, kurios skirtos pranešti apie problemą ar ją spręsti.Todėl aukštojo lavinimo institucijos, siekdamos valdyti santykius su studentais, turėtų atsižvelgti į socialinius pokyčius ir paplitusį elektroninių informacinių kanalų naudojimą, kartu į studentų lūkesčius ir universiteto tradicijas, kai ypač svarbus studento asmeninis ryšys su kitu studentu. Situacija, kai visa santykių puoselėjimo atsakomybė tenka elektroninėms priemonėms, šį procesą lėtina, kartu ir atpalaiduoja. Inertiškas tradicinių bendravimo būdų laikymasis ar netinkamas socialinių tinklų naudojimas gali lėtinti procesus ir kelti jausmą, jog esama labai daug skirtingų veiklų, kartu nepasitenkinimą santykiais bei jų prastėjimą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Facebook; Facebookas; Lenkijos studentai; Lietuvos studentai; Santykių vadyba; Santykių valdymas; Socialinės medijos; Studentai; Universitas; Universitetai; Facebook; Lithuanian students; Managing relations; Poland students; Relationship management; Social media; Students; Universities.
ENNowadays, in times of socio-economic and especially information technology development, the issue of human relations becomes more and more important. The aim of the article was to analyse the role of social media in shaping relations between universities and students. Given that aim the authors carried out research where in the framework of international cooperation prepared a research tool and conducted pilot studies. Students of selected universities, including Polish and Lithuanian ones, were a target group of the study. The conducted research clearly indicated the dominant role of Facebook as a communication portal used by students within universities. It appeared to be the most recognised primary tool for both rapid information flow and relationship building. The findings may be of interest to universities and public institutions or private actors, and, in particular, to social network operators. [From the publication]